Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рикиардо с 3 места назад на грида за следващия старт за изпреварване...

Рикиардо с 3 места назад на грида за следващия старт за изпреварване при сейфти кар

2299
0
Нико Хюлкенберг, Даниел Рикиардо, Ланс Строл
Нико Хюлкенберг, Даниел Рикиардо и Ланс Строл; снимка: Виктор Алекян

Даниел Рикиардо получи наказание преместване с три места назад на стартовата решетка за следващия F1 старт заради това, че е изпреварил Нико Хюлкенберг по време на Гран при на Китай при кола за сигурност на пистата. Санкцията съдържа и 2 наказателни точки.

„Пилотът на кола №3 призна, че е изпреварил болид №27 умишлено. Обясни, че е сметнал, че има право да го стори, защото №27 го е задминал при сейфти кар преди 28-ата обиколка. Отбелязваме, че №27 получи разрешение за това изпреварване в 28-ия тур вследствие на член 55.8“, гласи решението на стюардите.

„При това положение няма оправдателна причина кола №3 да изпревари №27 в условията на кола за сигурност. Затова налагаме наказание от 10 секунди. Тъй като №3 няма как да изтърпи наказанието, то става 3 места назад на грида за следващото състезание, в което пилотът ще участва.“

Споменатото разрешение, дадено на Хюлкенберг да изпревари Рикиардо, е следствие от удара на Строл в пилота на Виза РБ. Според регламента такова може да бъде дадено „ако определен автомобил на пистата има очевиден проблем“. При следващото излизане на сейфти кара Рикиардо няма разрешение да задминава Хюлкенберг.

Това само сипва сол в раната, след като австралиецът отпадна от състезанието заради удара от Ланс Строл. Той бе много ядосан, когато разбра, че първоначалната реакция на пилота на Астън Мартин е била да обвини него за инцидента.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Отборът на Алпин пък бе глобен с 10 000 евро за ситуацията по време на питстопа на Пиер Гасли, при която бе ударен механик

Стюардите установиха, че е имало комбинация от грешки на отбора и проблем със системата, засичаща сигналите за приключване смяната на гуми са довели до станалото.

„Ясно е, че пилотът няма вина. Той вижда зелен сигнал и отпуска съединителя, което придвижва колата напред. Състезателят обаче спира веднага, когато сигналът става червен. Установихме, че отборът носи цялата вина за случилото се. Затова налагаме глоба от 10 000 евро“, се казва в решението.