Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун: F1 трябва да реши дали да остане свързана със серийните...

Рос Браун: F1 трябва да реши дали да остане свързана със серийните коли

50
0
Рос Браун
снимка: Мерцедес

Бившият технически шеф на Ферари и Мерцедес Рос Браун смята, че е време Формула 1 да реши дали ще продължи да бъде свързана със серийните автомобили по отношение на задвижващата система или ще поеме по друг собствен път. През 2014 г. в Гран при бяха въведени новите турбомотори с хибридни системи, като се смяташе, че някои от автомобилните производители, като Мерцедес, са заплашили, че ще напуснат спорта, ако технологиите в F1 не се свързани с нормалните автомобили по пътищата.

Правилата за моторите в спорта ще останат непроменени в основата си до 2020 г., като според Браун обаче още до края на 2017 г. трябва да бъде решено какво ще е новото поколение агрегати за след този период. По думите на Браун, ако болидите продължават да са релевантни със серийните коли, това може да означава след няколко години те да станат електрически.

„Формула 1 трябва да разгледа сериозно какво иска от гледна точка на двигателите, заяви Браун в интервю пред списанието AUTO на ФИА. – Това, което направихме през последните няколко години, е да се придържаме към серийните автомобили. А последните ще бъдат много различни след 5 до 10 години. Може би сега е времето да започнем да се разграничаваме от това някъде се развиват обикновените коли.

Ако не го направим, логиката казва, че трябва да имаме електрически болиди или такива с горивни клетки в F1 след няколко години. А вече имаме Формула Е, която утвърждава себе си. За мен Формула 1 не е просто демонстрация на технологии, а едно цяло представление. И въпросът е кой е най-добрият начин да го запазим.”

Според Браун е дошло време автомобилните производители, отборите и всички заинтересовани страни да седнат и да помислят както иска спортът от моторите, който може и да включва някои технологии, които са свързани с колите. „Може би, това което желаем, го имаме сега, но с някои промени по отношение на разходите и сложността, защото двигателите сега са твърде скъпи, въпреки че са технологично чудо в някои отношения.”