Начало WRC News Рованпера преодоля всички препятствия и спечели рали Кения

Рованпера преодоля всички препятствия и спечели рали Кения

545
0
Кале Рованпера, Йоне Халтунен
Кале Рованпера и Йоне Халтунен; снимка: Тойота

Кале Рованпера преодоля всички препятствия и спечели рали Кения, трети кръг от световния шампионат за 2024 г. Двукратният носител на WRC короната, който тази година е с непълна програма, се възползва в началото от стартовата си позиция. След това караше внимателно и се опази от сериозни проблеми, докато около него съперниците му изгубиха броя на спуканите гуми, инцидентите, ударите в камъни и цели скали.

„Това рали е много тежко, много специално. Целият ни тим се представи страхотно. Всички положиха огромни усилия. Карахме умно, нямахме проблеми с колата“, бяха първите думи на Рованпера след финала

На въпроса кога ще кара отново в WRC Кале отговори: „Още не знам“.

Втори в Кения завърши Такамото Кацута. Японецът коментира, че уикендът е бил много тежък за всички, както и че той е допуснал няколко грешки. Третото място на Адриен Фурмо в Кения пък бе втори пореден подиум за французина.

„Много съм доволен. Трябва да благодаря на тима. Те свършиха фантастична работа през целия уикенд“, каза Фурмо.

Елфин Еванс коментира, че накрая е бил по-внимателен.

„Целият уикенд беше зле за нас, макар че можеше да е и още по-зле!“, прояви философската си страна уелсецът.

Хюндай преживя пълен кошмар по време на ралито в Кения и тройният успех в пауърстейджа (Тиери Нювил бе най-бърз, От Танак записа второ време, а Есапека Лапи бе трети) плюс това, че тимът бе пръв в така наречената „Супер неделя“ бяха малка утеха за безбройните ужасни изживявания. Неделята не бе изключение. При първото минаване на „Портата на ада“ Нювил счупи окачване, удряйки се в камък. След това каза, че скалите по трасето са огромни и не знае откъде се появяват. Танак се завъртя, опитвайки се да избегне камък и загуби време. Лапи отново имаше грижи с трансмисията си. Той каза, че скоростта му – когато можеше да върви нормално – бе добра, но всичко останало „не бе толкова хубаво“. Лапи изрази надежда, че следващата надпревара няма да е толкова тежка.

Танак атакува така в пауърстейджа, че едва не катастрофира. При един удар в коловозите автомобилът му направо подскочи във въздуха. Приземяването за негов късмет не бе толкова лошо и успя да завърши отсечката.

„Пътят беше много странно разровен на места. Имаше по-дълбоки коловози от очакваното, а и предницата ми бе нестабилна. Но неделята бе добра за нас в сравнение с предишните дни. Целта ни бе да направим чисто минаване. Днес се представихме добре, всичко беше наред. Научихме доста неща“, каза Танак на финала.

Нювил, който по-рано през деня не скри разочарованието си, също преживя няколко изправящи косата момента в последната състезателна дистанция. Той бе с половин секунда по-бърз от Танак.

„Опитахме се. Още веднъж късметът не беше на наша страна. Борихме се много сериозно навсякъде, където можехме“, сподели белгиецът

В генералното класиране Нювил бе пети – зад Елфин Еванс. Гъс Грийнсмит се нареди шести пред Оливър Солберг, От Танак, Джордан Сердеридис, Кайетан Кайетанович.

В световния шампионат начело при пилотите е Нювил с 67 точки пред Еванс (61), Фурмо (46), Танак (33), Рованпера (31), Кацута (30), Себастиен Ожие (24), Лапи (23) и т.н. Тойота води при отборите със 131 точки. Хюндай е на втора позиция със 127. От М-Спорт са трети със 72.