Кале Рованпера спечели Централноевропейското рали, а отборът на Тойота взе девета титла при конструкторите в световния рали шампионат. Втори, на 43,7 сек от финландския пилот на Тойота, се класира съотборникът му Елфин Еванс. Трети остана От Танак с Хюндай, който бе на 49,3 сек от победителя.
Неделята започна толкова драматично, колкото и съботата. Тиери Нювил катастрофира тежко на малко над 4 км след старта на първата отсечка за деня
Белгийският пилот на Хюндай удари предпазваща мост бала, събори я в реката и разби предната част на автомобила си. От колата му изтече охлаждаща течност, а тя самата препречваше моста. Цялата отсечка бе отменена.
Нювил предположи, че бележката в записките му е била за по-висока от необходимата скорост.
„Добре сме. На косъм. Предницата поднесе в завоя, а кривата бе по-голяма, отколкото очаквах“, бе първоначалният коментар на Тиери.
Малко след това навигаторът му Мартин Видеге започна да изпитва болка в гърба. Медицинският хеликоптер го откара в болница за прегледи като предохранителна мярка. По-късно Нювил написа в социалните мрежи, че и двамата с Видеге са били прегледани и са добре, макар да се чувстват доста натъртени.“
A closer look at Thierry Neuville’s accident on the final day of Central European Rally 🧐 pic.twitter.com/Lpnl2hGLt0
— DirtFish (@DirtFishRally) October 19, 2025
След това нямаше толкова тежки инциденти и всички вече се пазеха, за да завършат. Рованпера не гонеше скорост на финала и се поздрави с успеха без да е най-бърз.
„Хубаво е да се върнем на асфалт по този начин. Мисля, че бяхме доста бързи като цяло през уикенда. Поздравления за целия екип – и тук, и в базата“, коментира Рованпера
Еванс взе второто място в надпреварата от Танак в последната отсечка от състезанието. Той каза, че не е направил най-доброто минаване, но поне всичко с колата е било наред.
„Голямо благодаря на всички в отбора, създал толкова добра кола. Напълно заслужена титла за тима“, добави Еванс, след като неговият финал гарантира титлата на Тойота при конструкторите за сезон 2025.
Танак обясни, че никой не е знаел как ще работят твърдите гуми, след като отстъпи до третото място. Естонецът каза, че е опитал всичко възможно, но в крайна сметка се е класирал на позицията, която заслужава.
Себастиен Ожие се върна в ралито след вчерашната си катастрофа и бе най-бърз в Супер неделята.
„Опитвахме се цял ден да наваксаме каквото можем. Това е живота. Случват се такива неща като вчера. Трябва винаги да гледаме напред“, философски заяви Ожие.
В пауърстейджа на Централноевропейското рали най-бърз бе Ожие, следван от Еванс, Рованпера, Такамото Кацута, Сами Паяри. В класирането на ралито подреждането бе Рованпера, Еванс, Танак, Кацута, Адриен Фурмо, Сами Паяри. Топ 10 допълниха Джош Макърлийн, Оливър Солберг, Ян Черни и Филип Мареш. Ожие взе максимален актив от Супер неделята, следван от Еванс, Рованпера, Кацута и Танак.
2 кръга преди края на първенството за 2025 г. Еванс води в генералното класиране с 247 точки. Ожие и Рованпера са с по 234. Танак е със 197, Нювил – със 166, Кацута – със 110. При екипите активът на Тойота е 632 точки, на Хюндай – 464, а на М-Спорт – 176. Следващата надпревара е рали Япония в началото на ноември.
WORLD CHAMPIONS! 🏆#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #CentralEuropeanRally 🇩🇪🇨🇿🇦🇹 pic.twitter.com/pz3F5MUhWP
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) October 19, 2025











