Пат Саймъндс официално започна работа в Кадилак. Бившият главен технически директор на F1 вече е част от новия американски отбор, който ще влезе в F1 догодина. Саймъндс отново се събра с хора Ник Честър и Роб Уайт, които бяха негови колеги и в Рено.
Pat Symonds has officially begun his role of Executive Engineering Consultant at the team!
Symonds left his role as F1’s Chief as chief technical officer last may.
He has said Cadillac are the ‘Best team to work with in F1’#CadillacF1 https://t.co/akgiFobfCJ
— Cadillac F1 Team News (@CadillacF1_) January 2, 2025
Саймъндс е човек, прекарал повече от 40 години в F1. 73-годишният инженер започва кариерата си в Толман. После той е част от отбора и след идването на Бенетон в средата на 80-те години на миналия век. След кратко напускане, Саймъндс се връща в Бенетон в началото на 90-те години и е състезателен инженер на Михаел Шумахер
През 1996 г. Саймъндс става технически директор на Бенетон на мястото на напусналия в посока Ферари Рос Браун. След това той продължава да ръководи инженерния отдел на отбора и след закупуването от Рено в началото на новия век.
Саймъндс остава на работа в Рено до средата на сезон 2009. После той напуска заради изтеклата информация относно „Крашгейт“. Заедно с него си тръгва и тогавашния шеф на Рено Флавио Бриаторе. Саймъндс получава 5-годишна забрана да работи в F1, която обаче бива свалена след обжалване във Френския трибунал.
През следващите години Саймъндс работи като консултант в отбора на Върджин/Маруся. В средата на 2013 г. британецът стана технически директор на Уилямс, където остана до края на сезон 2016, след което си тръгва.
Британският инженер работи в F1 от началото на 2017 г. като главен технически директор. Именно той има принос за разработването на последните технически правила в F1, които влязоха в сила през 2022 г. През пролетта на 2024 г. стана ясно, че Саймъндс е напуснал Формула 1. Няколко дни по-късно той се присъедини към проекта на Андрети като консултант.
В началото на тази година 73-годишният специалист официално започна работа в Кадилак. Американският производител ще се присъедини към F1 догодина заедно с Андрети. Саймъндс ще използва огромния си опит, за да ръководи програмата на Кадилак.
„С удоволствие съобщавам, че официално поемам новата си роля в Кадилак, докато изграждаме отбора си за участие в световния шампионат на F1 през 2026 г.“, написа той в LinkedIn.
„Това е вълнуващо предизвикателство. Ако предсезонните тестове през 2026 г. следват модела от 2014 г. (когато за последен път имаше нов задвижващ агрегат), остават около 400 дни до пускането на автомобила в движение.“
Саймъндс изтъкна богатото наследство на Дженерал Моторс (GM) в областта на моторните спортове. Според него това ще е ключово предимство в начинанието им в F1 Американската корпорация има свои програми в IMSA, WEC и НАСКАР и доставя двигатели в Индикар
„GM има дълга традиция в моторните спортове. Спомням как като малък видях Chaparral 2F да печели (през 1967 г.) BOAC 500 на Бранс Хеч“, каза британецът. „Джим Хол, човекът, който стои зад Chaparral, винаги е признавал приноса на GM за тази програма. Напоследък, чрез своите марки Шевролет и Кадилак, те са конкурентоспособни в състезанията за спортни автомобили в допълнение към това, че са доставчик на задвижващи агрегати за Индикар.“
„От Льо Ман до Таладега и от спортни до серийни автомобили, те знаят как да печелят. В същото време, те напълно уважават иновациите и високите постижения, изисквани в F1. Това ще бъде необходимо, за да се изгради отбор, който да повтори успеха, на който са се радвали в други серии.“
Операциите на Кадилак ще бъдат най-вече в базата на Андрети в Силвърстоун. Тимът също така ще използва въздушния тунел на Тойота в Кьолн. Във връзка с това Саймъндс изрази оптимизъм относно успеха на един проект, който започна от нулата.
„Създаването на автомобил от F1 е трудна, но добре документирана задача. Сроковете вече са добре установени. Екипът вече разполага с много опитни кадри, които от известно време проектират и разработват автомобила. Успоредно с това изграждаме инфраструктурата, за да подкрепим нашето предизвикателство в базата ни в Силвърстоун. Започването с пословичния „чист лист хартия“, което предоставя много повече възможности, отколкото предизвикателства“, заключи Пат Саймъндс.
В Кадилак Саймъндс се събра с познати лица като Ник Честър и Роб Уайт, с които работеше преди години в Рено. Начело на новия тим е Греъм Лоудън, който преди това работеше в отборите на Маруся и Мейнър.
Първоначално Кадилак ще използва силови агрегати на Ферари. След това американците планират да създадат собствено задвижване. Това обаче няма да се случи преди 2028 г. Освен Саймъндс, тимът разчита и на Маркус Ериксон. Бившият пилот на Катерам и Заубер работи в симулатора в Обединеното кралство.
Our 2025 Predictions:
Don’t care.Our 2026 Predictions
1:Cadillachttps://t.co/ER1K7L2BvG
3.McLaren
4.Aston Martinhttps://t.co/KRsD8Eb7iT Bull
6.Mercedes
7.Williams
8.Haas
9.Alphataurihttps://t.co/KTV7oSev9j
11.Alpine(fuck alpine)#CadillacF1 pic.twitter.com/YffuZh8C4N— Cadillac F1 Team News (@CadillacF1_) January 7, 2025