Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Щайнер: Не планираме новости – не мога да харча пари, които може...

Щайнер: Не планираме новости – не мога да харча пари, които може и да не получа

952
0
Кевин Магнусен, Хаас
снимка: Майкъл Потс

Хаас не планира никакви новости по колата си за 2020 г., докато не е напълно наясно колко състезания ще бъдат включени в сезона. Световният шампионат на Формула 1 за тази година не започна заради пандемията от коронавируса. Либърти Медия и ФИА със съдействието на Гран при отборите се постара да сглоби календар за втората половина на годината. Засега са потвърдени 8 надпревари, които започват с Гран при на Австрия в началото на юли. На пистата Ред Бул Ринг трябва да се проведат два последователни старта, като и на Силвърстоун във Великобритания. Целта на F1 е да включи между 15 и 18 старта в календара.

Хаас VF-20 ще се състезава в първите надпревари в абсолютно същата конфигурация, в която щеше да излезе на Албърт парк в Мелбърн. След обявяване на пандемията тимът намали до минимум всякаква работа и не са правени каквито и да са нови компоненти и изследвания.

Гюнтер Щайнер
снимка: Спас Генев

„В момента не планираме никакви новости, докато не разберем какво точно правим тази година по отношение на бюджета“, заяви шефът на Хаас в F1 Гюнтер Щайнер

„Не мога да харча пари, които не знам, че ще имам. Трябва да сме много внимателни, защото е очевидно, че приходите ще намалеят с по-малкото надпревари и провеждане на състезания без зрители. Така че докато това не се изясни напълно, съм крайно предпазлив. Работя с цел подсигуряване на участието ни, да си свършим работата колкото се може по-добре, да не допускаме грешки. Върху това се концентрираме.“

Шефът на Хаас във Формула 1 допълни, че новостите по колите никога не носят толкова скорост, на колкото се надяваш. Той посочи, че в година като настоящата просто трябва да се съобразяваш с условията.

„Взели сме решение и ще се придържаме към него. Няма да рискуваме да планираме нещо, което не сме в състояние да си позволим. Иначе може да се окаже, че не сме в състояние да пътуваме за последните състезания. Следващото решение ще го взема като знам какъв ще е доходът от ФОМ.“

Щайнер каза още, че Джийн Хаас не е продал никаква част от тима си

Уилямс вече си търси купувач, а Макларън обмисля набиране на капитал срещу 20%-30% от F1 тима от Уокинг.

„Джийн Хаас никога не е имал партньор, може би не иска такъв. Когато иска да съобщи нещо, ще го оповестим. И като казвам „ние“, имам предвид Haas F1, а не всеки с мнение кой е собственик на Хаас, кой купува отбора и кой придобива акции. Ако някой иска да си вземе отбор, то смятам, че от Уилям се справиха много добре с обявяването на нещата. А не да се разпространяват неоснователни спекулации. Мисля, че Джийн за трети път „продава“ отбора. Според мен някой пуска слухове.“

Щайнер повтори, че Хаас изчаква сключването на търговските споразумения, за да реши какво да прави по-нататък.

„В момента намерението му е да остане в спорта. Преди подписването на договорите не мога да кажа, че това ще стане. Отборът – да припомня пак – е 100% негова собственост, така че той взима решенията. Но съм положително настроен от гледна точка на позицията, в която сме в момента. Простираме се според чергата си и смятам, че Хаас ще остане.“

Ръководителят на американския тим в Гран при сподели още, че Формула 1 планира да използва проследяващо приложение, за да установява контактните на установен положителен случай на COVID-19

„Ще има приложение, което още не сме видели – то ще следи нещата. Изградени са протоколи за действие, за да се откриват контактните хора. Ако има установен случай, който не е използвал приложението, той ще трябва да ни каже с кого е бил в контакт. Ако шест души трябва да напуснат падока, ще дойдат други. Мисля, че има и протокол, че ако твърде много хора са заразени, отборът няма да участва в състезанието.“

Хаас ще има служители в готовност да пътуват за съответната страна, където е Формула 1, но тимът няма да пътува с повече хора. Все още не е решено и кой ще замести Ромен Грожан и Кевин Магнусен в случай на необходимост.