Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стела: Ред Бул прави най-голяма разлика при износването на гумите

Стела: Ред Бул прави най-голяма разлика при износването на гумите

2100
0
Макларън и Ред Бул
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Андреа Стела коментира разликата между Ред Бул и Макларън. Италианският специалист вярва, че тимът от Милтън Киийс се справя отлично при износването на гумите. Стела вярва, че именно това е причината, заради която Ред Бул има толкова сериозно предимство спрямо Макларън и всички останали тимове на стартовата решетка.

В момента Макларън е най-близкият съперник на Ред Бул. Отборът от Уокинг показва отлична скорост в заключителната фаза на сезона и изпревари екипи като Мерцедес, Ферари и Астън Мартин. Миналия уикенд в Сао Пауло Ландо Норис също записа доста силно представяне. Британецът спечели спринтовата квалификация, която се проведе в събота. Въпреки това, той бе победен от Верстапен в самата кратка надпревара

В неделя Норис потегли шести, но направи отлично потегляне и зае второто място. Пилотът на Макларън запази позицията си след втория рестарт и дори опита да притисне Верстапен. Нидерландецът обаче натисна малко повече и отвори разликата спрямо своя съперник. С напредване на състезанието в Бразилия, Норис започна да има проблеми с гумите, заради което изостана допълнително от Верстапен. В крайна сметка той остана на малко повече от 8 сек. спрямо трикратния световен шампион, докато останалите бяха на поне още 25 сек. зад него.

„Не изоставам много през първите 10-15 обиколки, но във финалната фаза просто губя твърде много време“, каза Норис след края на Гран при на Сао Пауло.

В същото време Стела призна, че Макларън се превърна в най-постоянния претендент на Ред Бул благодарение на впечатляващото развитие през последните месеци. Италианецът обаче посочи, че управлението на гумите е единствената област, в която австрийците все още имат огромно предимство.

„Мисля, че разликата е главно по отношение на времената за обиколка с използвани гуми. Видяхме, че можем да се борим за позиции когато сме с нови гуми“, сподели Стела.

„Ред Бул прави най-голяма разлика при износването на гумите. Веднага щом те започнат да се разграждат, тогава Макс просто се откъсва далеч напред. Изглежда при него има доста по-добро износване, отколкото при нас. Като гледахме, гумите на Норис се влошаваха може би с една десета на всеки две обиколки. Това е значително количество деградация. Ако направиш даден стинт с 10 обиколки, това са си чисти пет десети от секундата. Затова мисля, че в момента те са по-добри в това отношение“, каза още Стела.

Тази година Макларън постигна голям напредък заради различните подобрения по MCL60. Те помогнаха както за подобряването на скоростта в бавните завои, както и за износването на гумите Британският тим обаче трябва да изчака автомобила за 2024 г., за да постигне още по-големи успехи в тези области

„Вече не можем да правим големи стъпки напред с този автомобил. Той значително се подобри от Сингапур насам по отношение на управлението на гумите. Това обаче не достатъчно, за да може да се състезава срещу Ред Бул, особено когато деградацията на дадена писта е висока. Видяхме, че болидите на други екипи износват повече гумите, като например Мерцедес и Ферари“, допълни Андреа Стела.