Начало Избрани Стела: Всяко партньорство с напълно нов производител крие рискове

Стела: Всяко партньорство с напълно нов производител крие рискове

790
0
Андреа Стела
Андреа Стела, снимка Майкъл Потс

Андреа Стела коментира опциите пред Макларън за 2026 г. Италианският инженер призна, че неговият екип все още обмисля възможността с кой производител да работи когато влязат в силна новите правила за двигателите. Стела посочи, че всяко партньорство с напълно нов производител крие рискове и намекна, че Макларън най-вероятно ще продължи да използва силови агрегати на Мерцедес.

F1 навлиза в нова ера от сезон 2026. Тогава ще започне използването на новото поколение задвижващи системи, които имат много по-голяма електрическа част. Тези двигатели ще отделят много по-малко въглеродни емисии благодарение и на използването на устойчиви горива

Общо шести производителя са се регистриралия за следващия цикъл, в който ще се използват задвижващите системи. Това са Мерцедес HPP, Алпин-Рено, Ферари, Хонда, Ауди и Ред Бул Пауъртрейнс Форд

Макларън все още не е определил какви двигатели ще използва от 2026 г. Отборът от Уокинг има договор с Мерцедес HPP, който изтича след две години. Според Стела, най-хубавият вариант би бил тима да има заводско партньорство с някой производител, какъвто ще е случаят между Ауди и Заубер. Но италианецът също така обясни, че най-разумният вариант е Макларън да продължи да бъде клиентски тим на Мерцедес.

„Пред нас има три варианта“, сподели Стела.  „В идеалния случай сте заводски екип, но с утвърден производител на силови агрегати. Освен това е важно да сте клиент на утвърден (производител). Всяко партньорство с напълно нов производител крие рискове“, добави шефът на Макларън.

„През 2026 г. искаме да сме да се борим за позиции в челото, а не да казваме: „Добре, сега ни трябват две години, защото проектът е прекалено незрял“, продължи Стела.  „Искаме да сме напред от гледна точка на шасито и от гледна точка на силовия агрегат. Ако трябва да избирам, винаги бих избрал да бъдем заводски отбор. Но все пак не смятам, че това е основен фактор, за да можеш да спечелиш шампионата.“

Макларън все още работи по изграждането на новата си инфраструктура в Уокинг. Очакванията са британският отбор да пусне в експлоатация новия си въздушен тунел съвсем скоро. Освен това Макларън обновява и своя симулатор.

Задвижващият агрегат очевидно е важен компонент от пакета на автомобилите. Въпреки това Стела казва, че изборът на бъдещ доставчик не е най-големият приоритет на Макларън в този момент

„Нека да разгледаме ограниченията си. Честно казано в момента те не са свързани толкова със силовия агрегат. Мисля, че те са много по-основни и искам да се съсредоточа най-вече върху това. Дори когато си мисля, че трябва да се подобри аеродинамиката или гумите, то тогава ролята на задвижващия агрегат, дори по отношение на разположението, конструкцията и т. н. , е наистина малка.“

„Затова оставам убеден, че това може да бъде един от последните постепенни елементи, но не мисля, че трябва да се занимаваме с него прекалено много.“

Догодина Макларън ще има нова тристепенна структура на техническото си ръководство. Според нея Роб Маршал ще ръководи инженерните дейности и дизайна, Питър Продрому ще отговаря за аеродинамиката, а Дейвид Санчес – за концепцията. Маршал и Санчес започват работа в Уокинг от началото на 2024 г. след като се намират в „gardening leave“.

Стела вярва, че новата вътрешна организация е това, от което се нуждае Макларън, за да се изкачи нагоре в решетката.

„Тази конфигурация е силна, защото не става въпрос за това кой взема решенията, а по-скоро за това как можем да генерираме конкурентни идеи, които да представим на масата.“

„Това, което липсва на Макларън, не е свързано с това кой взема решенията. По-скоро ставаше дума за това дали можем да предложим конкурентни идеи и да направим бърз автомобил Това е проблемът, с който се сблъскваме в момента. Новата ни тази организация ще занимава точно с това. В крайна сметка тази структура не се различава в концептуална гледна точка от това, което се случва в други екипи. В общи линии това е начинът, по който работи отбор като Ред Бул“, завърши шефът на Макларън.