Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Световният съвет остави приемането на правилата за новите двигатели за октомври

Световният съвет остави приемането на правилата за новите двигатели за октомври

691
0
ФИА, бокс, пит, гараж
снимка: Венелин Николов

Приемането на правилата за новите задвижващи системи, които трябва да се използват във Формула 1 от 2026 г., остана за октомври. Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА (WMSC – World Motor Sport Council) обяви, че „регламентът трябва да се финализира и представи преди следващата среща“. Тя е насрочена за 20 октомври.

Очаква се правилата за двигателите да бъдат довършени през следващите няколко седмици. Поредното забавяне доведе до отлагане намеренията на Порше и Ауди да обявят влизането си във Формула 1. Първото трябваше да се състои по време на уикенда за Гран при на Австрия – домашна надпревара за Ред Бул, второто – седмица по-късно. Двете марки на Фолксваген Груп искат правилата черно на бяло преди да поемат официално ангажимент.

Световният съвет прие редица други промени и изменения в правилниците на Формула 1

Направена е промяна в правилото за температурата на горивото. В Маями на болидите на Астън Мартин се наложи да стартират от пита, а в Испания грижи имаха в Ред Бул. Досега регламентът изискваше температурата на бензина в колите да е с температура с не повече от 10 градуса по-ниска от тази на околната среда. Промяната гласи, че на състезания, където температурата на въздуха е по-висока от 30 градуса, ще е разрешено горивото да е 20 градуса.

Бяха приети промени относно тестовете за огъване на задното крило и т.нар. бийм уинг. Ръбът на крилото вече може да се огъва до 3 мм при предишен допуск от 2 мм. Ще се добавят маркери (вероятно някакъв тип стикери), чрез които поведението ще се наблюдава посредством онборд камерите. Подобно нещо бе направено и когато Мерцедес и Ред Бул се караха през сезон 2021 чий крила се огъват. Тестът ще продължи да се прави с 200N. За бийм уинга вече е разрешено огъване до 3 мм при натоварване със 150N. Досегашното изискване бе до 5 мм при 60N.

В правилника е модифицирано и правилото, отнасящо се за т.нар. опасна конструкция

Сега то гласи, че „стюардите могат да забранят участието на автомобил, чиято конструкция е смятана за опасна“. Забраната може освен това да се прилага с незабавен ефект. Предполага се, че тази промяна е свързана с намерението на ФИА да въведе параметри по отношение подскачането на болидите. С такава цел бе издадена директива точно преди началото на уикенда за Гран при на Канада. Тя обаче не бе приложена. Евентуално развитие се очаква този уикенд на пистата Силвърстоун.

Вече ще е разрешено също така в условия на затворен парк да се сменят компоненти от задвижващите системи с такива от по-нова спецификация.

От уикенда за Гран при на Великобритания влизат в сила промени и в комуникационните дейности. От началото на сезон 2022 бе въведена пресконференция за пилотите в петък – за всички състезатели, разделени на групи от по петима души. Това доведе до недоволство и коментари, че натоварването е дори още по-голямо, защото в четвъртък продължаваше да има различни дейности. От Силвърстоун нататък пресконференцията отново ще се провежда в четвъртък и ще пилотите ще са разделени на две – за печатни и онлайн медии и за телевизии, пак на групи от по петима.