Начало Рали Тим шефовете във WRC доволни от промяната в точковата система

Тим шефовете във WRC доволни от промяната в точковата система

48
0

Изключително доволни от въвеждането на новата точкова система в световния рали шампионат са шефовете на заводските екипи на Форд и Ситроен.

След бърза процедура чрез факс гласуване Световният моторспорт съвет обяви, че непосредствено преди началото на сезон 2010 точковата система във WRC се променя и същевременно точки вече ще взимат първите десет класирали се, а не както досега осем.

Новината бе посрещната с огромна радост и от двамата шефове на отборите – лидери в световния шампионат Форд и Ситроен.

„Стратегически, новата система няма да доведе до разлика в начина, по който нашият тим подхожда към ралитатаобясни шефът на тима на Форд Малкълм Уилсън.Освен това новата система не би донесла разлика в изхода на шампионата миналата година. Аз обаче мисля, че въвеждането и е добър ход и нещо, от което спортът само би спечелил в дългосрочен аспект, особено отчитайки броя на колите от клас S2000, които се присъединиха към категорията този сезон. Няма спор, че някои от тях ще успеят да намерят място в топ 10, така че това ще помогне на екипажите и спонсорите им да видят имената си в таблицата с точки. Освен това новата система ще създаде по-голям интерес в световния шампионат като цяло, което вярвам е доста положителен ефект.”

Шефът на Ситроен Оливие Кеснел от своя страна припомни, че участниците в световния рали шампионат са искали нова точкова система поне от преди две години насам и допълни:

„Това е по-добрата система, ако си топ състезател, а също и при положение, че си постоянен в представянето си, така че тя е добра за всички. Десет екипажа ще взимат точки и това е чудесна новина за производителите, които възнамеряват да се включат в шампионата. Лично аз одобрявам на победителя да се дават малко повече точки отколкото преди, когато разликата между първо и второ място бе едва 2 точки. При новата система разликата ще е 7 точки. Може би това е по-добре за Себастиан Льоб и Ситроен, но причината да се въведе не е заради нас или Форд, а заради новите производители. Трябва да подготвим добра основа за всеки и в бъдеще това ще е сред нещата, които трябва да направим.”