Тойота отправи остри критики към ФИА и WEC. Според техническия директор Дейвид Флури, разпределението на силите преди началото на надпреварата на практика е предвидило кой ще спечели. Той също така посочи, че категорията Hypercar на практика е била разделена на два малки класа заради огромните разлики в представянето.
Техническият директор на Тойота в WEC Дейвид Флури разкритикува Баланса на представянето (BoP) на ФИА за 24-те часа на Льо Ман, макар да не го назова официално. Според него това е убило интригата в надпреварата на френското трасе.
Миналия уикенд се проведе 93-тото издание на 24-те часа на Льо Ман. Състезанието беше кръг №4 от Световния шампионат за издръжливост на ФИА. В него участваха общо 8 производителя в категория Hypercar, включително Тойота. Тук бяха още Ферари, Порше, Пежо, Кадилак, БМВ, Астън Мартин и Алпин.
Надпреварата беше особено трудна за Тойота. Японският производител имаше доста слабо темпо и изоставаше много сериозно от Ферари и Порше. Скудерията спечели надпреварата в Льо Ман с прототип №83 на AF Corse. Заводската машина с №51 финишира трета, докато тази с №50 остана четвърта, преди да бъде дисквалифицирана. На второто място завърши Порше Пенске с №6
Тойота на свой ред нямаше реален шанс за победата. Японците се бореха за позиции извън топ 5. В крайна сметка прототип №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник де Врис се придвижи до пето място след дисквалификацията на Ферари №50. Другата машина с №8 и пилотите Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава остана извън топ 10, след като се сблъска с много проблеми, включително загубване на колело.
От Тойота бяха крайно недоволни от развитието на надпреварата. Според Флури, победителят е бил ясен още преди началото заради съотношението на силите, направено от ФИА.
„Очевидно не бяхме постигнали целта си. Идвайки тук, целта ни беше да спечелим, така че тя не бе постигната“, заяви Флури. „Знаехме кой ще бъде на върха. Бях обявил кой е фаворитът и в крайна сметка не сбърках. Не е изненада, всяка година е почти едно и също.“
„Никога не сме били в състояние да се бием. Автомобил № 8 направи солидно състезание. Тъй като не допуснахме грешки, имахме перфектно изпълнение и се възползвахме максимално от грешките на всички останали, успяхме да поемем лидерството, но след това…“
„През нощта карахме със софт, а другите бяха с медиум. Тогава се справихме по-добре. Но нямаше как да се справим след изгряване на слънцето. По отношение на представянето нямаше как да се конкурираме“, добави техническият директор на Тойота.
Флури добави, че заради BoP е имало два отделни класа в Hypercar, тъй като разликите в представянето са били огромни.
„Никога не е имало потенциал за представяне. Това беше състезание от два класа. Имаше автомобили, които имаха максимална скорост, и с автомобили, които нямаха такава. За съжаление изтеглихме грешен билет и бяхме във втория клас заедно с Кадилак и Астън Мартин.“
Флури обясни и къде е било най-голямото изоставане на Тойота. „Между Тертр Руж и първия шикан, между първия и втория шикан, между втория шикан и Милсан, между Мулсан и Индианаполис и между завоите Арнадж и Порше [завоите]. Това е съвсем точно“, добави техническият директор на Тойота.
Вижте тази публикация в Instagram.