Ферари води убедително в 24-те часа на Льо Ман. Скудерията заема трите позиции след нощните часове, в които водеше битка с Порше и Тойота. Последните няколко часа лидер стана прототип №51, следван от клиентския с №83 и този с №50. В същото време имаше драми за някои други производители, както и в класовете LMP2 и LMGT3.
𝟔 𝐡𝐨𝐮𝐫𝐬 𝐭𝐨 𝐠𝐨 𝐛𝐞𝐟𝐨𝐫𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐜𝐡𝐞𝐜𝐤𝐞𝐫𝐞𝐝 𝐟𝐥𝐚𝐠!
The @FerrariHypercar #51 is currently leading the race but the sister car #83 is very close behind.Live timing ▶️ https://t.co/8bQH5Ce4nL#LeMans24 @FIAWEC pic.twitter.com/IgYNl4Bdme
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2025 в Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се провежда на пистата Льо Ман Сарт с 13.626 км и разположена близо до едноименния град в северозападната част на Франция. Това е най-дългото, най-тежкото и най-престижното състезание в света и е част от Тройната корона
Ферари поведе в началната фаза на 24-те часа на Льо Ман с прототип №50. Скудерията си проби път напред и се справи с машините на Кадилак, Порше и БМВ. До началото на нощните часове Ферари заемаше първите три места в класирането, като двете заводски машини бяха разделени от тази на AF Corse.
Class leaders
⏱️ Hour 6
#HYPERCAR @FerrariHypercar #50
#LMP2 @vdSPanisRacing #48
#LMGT3 @followWRT #46
#LeMans24 pic.twitter.com/ceVFbWC63Z— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025
Битката през нощната част на 24-те часа на Льо Ман беше повече от оспорвана. Начело излезе прототипа на AF Corse с №83, каран от Роберт Кубица. Зад него бяха двете заводски машини на Ферари с номера 50 и 51. Порше Пенске №6 също се включи в битката. Прототипът беше дисквалифициран от квалификацията заради нарушение на техническия правилник. Въпреки това той успя да се добере до челото, след като направи много изпреварвания и се възползва от проблемите на някои съперници.
Един от най-драматичните моменти в нощните часове беше контакт между Алпин №35 и Пежо №94. Двете френски машини се удариха на спирането за завоя Мулсан и се озоваха в чакъла. Това обаче не доведе до кола за сигурност, тъй като те успяха да продължат напред без сериозни затруднения.
⚠️ CONTACT between the #35 Alpine and the #94 Peugeot under braking at Mulsanne Corner — both cars off the track. #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/O92SS1nOQd
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025
Порше Пенске №6 водеше след преполовяване на 24-те часа на Льо Ман. Германският производител имаше много силно темпо в нощните часове и успяваше да се бори с Ферари за позициите в челото. Междувременно единият от частните прототипи на Кадилак се оттегли заради технически проблем. Това предизвика кратък период на жълти флагове, който не оказа сериозно влияние върху развитието на състезанието.
Heartbreak at the restart: the #101 @CadillacVSeries @waynetaylorrcng comes to a halt on the Mulsanne Straight with an apparent engine issue.
A brutal blow just as the race resumes. 💔 #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/op4WaSWzoa
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Драми имаше и в клас LMGT3. Един от претендентите за победата- WRT БМВ №46- се оттегли заради електрически проблем. Това бе автомобилът, каран от Валентино Роси. Така италианецът няма да завърши и второто си участие в 24-те часа на Льо Ман. Същевременно Ферари си върна първото място благодарение на жълтия прототип на AF Corse.
Heartbreak for @followWRT 💔
Car #46 is forced to retire from the 24 hours of Le Mans.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/D5qeDIoV0c
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 15, 2025
Драмите не подминаха и клас LMP2. Андре Лотерер загуби колело при движение на дългата права. Пилотът на IDEC Sport спря в зоната за сигурност и отпадна от борбата за челните места в своята категория. В същото време Ферари окупира първите три места в класирането и диктуваше събитията. В дъното се намираше едната машина на Пежо, както и тези на Астън Мартин
💔 Heartbreaking moment for @IDECSportRacing #18 — André Lotterer loses the right rear wheel on the Mulsanne Straight. A tough blow for the team. 😞 #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/THBuuoszaR
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Ферари държеше първите три позиции в сутрешните часове на неделния ден. Битка за първото място водеха Антонио Джовинаци и Роберт Кубица. Междувременно вторият частен прототип на Кадилак с №311 също отпадна след инцидент и засядане в чакъла. Така американският производител остана с двете заводски машини, които се движеха в топ 10, но нямаха темпо да се борят за първите три позиции.
Unfortunately this is the end for the Cadillac #311.
It still remains the two Cadillac Hertz Team JOTA in the race.#LeMans24 pic.twitter.com/7wXRE7Dfg6— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Ферари №51 водеше колоната малко след началото 19-тия час в Льо Ман. Но броени минути по-късно Алесандро Пиер Гуиди се завъртя на влизане в бокса. Италианецът загуби време докато обърне и се върне на асфалта. Той също така пресече бялата линия и беше наказан. Това означаваше, че AF Corse №83 повежда пред Ферари №50. Порше Пенске №6 оставаше единственият реален съперник на Ферари. Алпин №36 се завъртя по-рано.
Alessandro Pier Guidi loses control in the #51 works Ferrari on pit-in! And loses the lead to the #83 AF Corse Ferrari. Anything can still happen in this race! #LeMans24 pic.twitter.com/VJWo0wFbB7
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025