Начало Други Ферари води убедително в 24-те часа на Льо Ман

Ферари води убедително в 24-те часа на Льо Ман

773
0
Ферари и 24-те часа на Льо Ман
снимка: Ферари

Ферари води убедително в 24-те часа на Льо Ман. Скудерията заема трите позиции след нощните часове, в които водеше битка с Порше и Тойота. Последните няколко часа лидер стана прототип №51, следван от клиентския с №83 и този с №50. В същото време имаше драми за някои други производители, както и в класовете LMP2 и LMGT3.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2025 в Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се провежда на пистата Льо Ман Сарт с 13.626 км и разположена близо до едноименния град в северозападната част на Франция. Това е най-дългото, най-тежкото и най-престижното състезание в света и е част от Тройната корона

Ферари поведе в началната фаза на 24-те часа на Льо Ман с прототип №50. Скудерията си проби път напред и се справи с машините на Кадилак, Порше и БМВ. До началото на нощните часове Ферари заемаше първите три места в класирането, като двете заводски машини бяха разделени от тази на AF Corse.

Битката през нощната част на 24-те часа на Льо Ман беше повече от оспорвана. Начело излезе прототипа на AF Corse с №83, каран от Роберт Кубица. Зад него бяха двете заводски машини на Ферари с номера 50 и 51. Порше Пенске №6 също се включи в битката. Прототипът беше дисквалифициран от квалификацията заради нарушение на техническия правилник. Въпреки това той успя да се добере до челото, след като направи много изпреварвания и се възползва от проблемите на някои съперници.

Един от най-драматичните моменти в нощните часове беше контакт между Алпин №35 и Пежо №94. Двете френски машини се удариха на спирането за завоя Мулсан и се озоваха в чакъла. Това обаче не доведе до кола за сигурност, тъй като те успяха да продължат напред без сериозни затруднения.

Порше Пенске №6 водеше след преполовяване на 24-те часа на Льо Ман. Германският производител имаше много силно темпо в нощните часове и успяваше да се бори с Ферари за позициите в челото. Междувременно единият от частните прототипи на Кадилак се оттегли заради технически проблем. Това предизвика кратък период на жълти флагове, който не оказа сериозно влияние върху развитието на състезанието.

Драми имаше и в клас LMGT3. Един от претендентите за победата- WRT БМВ №46- се оттегли заради електрически проблем. Това бе автомобилът, каран от Валентино Роси. Така италианецът няма да завърши и второто си участие в 24-те часа на Льо Ман. Същевременно Ферари си върна първото място благодарение на жълтия прототип на AF Corse.

Драмите не подминаха и клас LMP2. Андре Лотерер загуби колело при движение на дългата права. Пилотът на IDEC Sport спря в зоната за сигурност и отпадна от борбата за челните места в своята категория. В същото време Ферари окупира първите три места в класирането и диктуваше събитията. В дъното се намираше едната машина на Пежо, както и тези на Астън Мартин

Ферари държеше първите три позиции в сутрешните часове на неделния ден. Битка за първото място водеха Антонио Джовинаци и Роберт Кубица. Междувременно вторият частен прототип на Кадилак с №311 също отпадна след инцидент и засядане в чакъла. Така американският производител остана с двете заводски машини, които се движеха в топ 10, но нямаха темпо да се борят за първите три позиции.

Ферари №51 водеше колоната малко след началото 19-тия час в Льо Ман. Но броени минути по-късно Алесандро Пиер Гуиди се завъртя на влизане в бокса. Италианецът загуби време докато обърне и се върне на асфалта. Той също така пресече бялата линия и беше наказан. Това означаваше, че AF Corse №83 повежда пред Ферари №50. Порше Пенске №6 оставаше единственият реален съперник на Ферари. Алпин №36 се завъртя по-рано.