Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В F1 се разбраха какви да са новите двигатели, отваряйки вратата за...

В F1 се разбраха какви да са новите двигатели, отваряйки вратата за Порше и Ауди

13344
0
двигатели, Формула 1, F1, Гран при на Италия, Монца
снимка: Пирели

Формула 1, ФИА и производителите на двигатели най-накрая постигнаха съгласие по основните параметри за новите задвижващи системи, които трябва да се използват в спорта. Информацията е на Ауто Мотор унд Шпорт и the-race.com. Потвърдено е отпадането на MGU-H при повишаване мощността на MGU-K. Това отваря вратата за влизане на Фолксваген Груп в F1, като е възможно концернът да участва и с двете марки, които бяха част от разговорите за моторите тази година – Порше и Ауди.

Според плановете мощността от MGU-K трябва да се повиши от 120 kW (161 к.с.) до евентуално 350 kW (469 к.с.)

Това означава уголемяване на батерията, където да се съхранява повечето енергия, която най-вероятно ще се генерира само от задната ос.

Премахването на MGU-H означава също така загуба на антилаг система за турбото. Това може да доведе до грижи с управляемостта.

Много вероятно е също така да се въведе бюджетен лимит за работата по моторите. Все още не е договорено каква да е тази сума. От Фолксваген Груп настоявали за висок праг, от Мерцедес – за доста по-нисък.

Така договорените промени трябва да удовлетворят интересите на настоящите производители на задвижващи системи във Формула 1 и тези на потенциалните нови участници. Целта бе моторите пак да са хибридни, но опростени.

Порше и Ауди участваха в разговорите относно новите агрегати през целия сезон

Все още не е ясно дали едната или двете марки могат да влязат в спорта. Смята се, че има вариант за общ проект, чието наименование да се уточни допълнително или използване на двата бранда за агрегати, доставяни на различни отбори.

Запазва се изискването нови производители на агрегати да поемат дългосрочен ангажимент за участие от поне 5 години. Ще продължи и работата по елиминирането на вредни емисии посредством развитие на горивата. Това означава възможности за развитие по отношение на горивните процеси. Процесите са скъпи и поради тази причина е необходимо да се вземе решение какви средства ще се харчат. Твърди се, че от Хонда са вложили 50 милиона долара в работата по задвижващата система за 2022 г. Тя ще бъде дело отново на японския производител, но официално с нея ще оперира Ред Бул Пауъртрейнс.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)