Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Уикендът в САЩ ще бъде по-предизвикателен заради спринтовия формат

Васьор: Уикендът в САЩ ще бъде по-предизвикателен заради спринтовия формат

1071
0
Фредерик Васьор
Фредерик Васьор, снимка: Ферари

Фредерик Васьор коментира предстоящия старт в САЩ. Шефът на Ферари очаква уикендът в Остин да бъде „по-предизвикателен заради спринтовия формат.“ Васьор отново посочи, че целта пред Ферари ще бъде да изпълни добре състезателния уикенд на фона на трудностите в последните стартове.

Време е за 19-ия кръг от Световния шампионат на F1- Гран при на САЩ. Както винаги, стартът ще се проведа на пистата COTA (Circuit of the Americas). Тя е разположена в покрайнините на Остин, Тексас.

Този уикенд се раздават повече точки, тъй като това е четвъртият спринт за годината. Като цяло Остин е място, което е изключително популярно заради страхотната атмосфера на града, който се нарича „музикалната столица на света“.

Пистата в Остин е с с дължина 5.413 км. Тя е много разнообразна, като включва комбинация от високи, средни и ниски скоростни завои, две DRS зони и денивелация от над 40 метра. Изкачването към първия завой е ключов момент за изпреварване, както и завоите 12 и 13.

Последният сектор на пистата в САЩ се характеризира с трудни промени в посоката. Температурата на пистата може да надвиши 40 градуса, което представлява сериозно изпитание за двигателя и гумите. Те се нуждаят от внимателно управление, за да се справят с повърхността на пистата. Това е важен фактор при планирането на стратегията както за квалификациите, така и за състезанието.

За всеки отбори, включително Ферари, е много важно да се подготвиш добре за състезанието в симулатора и по време на срещите във фабриката. Това важи с двойна сила, когато става въпрос за уикенд със спринт. Причината е, че при него има само един час за тренировки преди квалификацията за спринта в петъчния следобед.

Ферари преживя много трудни уикенди в Баку и Сингапур. Италианският отбор беше определят като фаворит на двете градски трасета, където по принцип се представя много силно. За нещастие, това така и не се случи поради редица причини

В Сингапур двамата пилоти на Ферари имаха проблеми по време на състезанието. Шарл Льоклер беше принуден да намали темпото и да спира твърде рано, което позволи на Андреа Кими Антонели. Люис Хамилтън пък имаше повреда в спирачките, заради която няколко пъти наруши границите на пистата. В крайна сметка той остана осми след наказание, докато Льоклер се класира шести.

Този уикенд Ферари се насочва обратно към Съединените щати. В исторически план Скудерията е най-успешният конструктор в САЩ с общо 11 победи от 1975 г. насам. Две от тях са на пистата в Остин. Първо Кими Райконен печели на това трасе през 2018 г. Миналата година Льоклер грабна победата в Гран при на САЩ. Сега Ферари няма да се бори за победа, но поне може да запише малко по-задоволителен резултат.

„След две улични писти се връщаме на постоянната писта в Остин, която предлага много интересна комбинация от завои. Това е трасе, което изисква прецизност от всички – от екипа по отношение на настройките и от пилотите по отношение на усещането за единство с колата“, сподели Фредерик Васьор.

„Уикендът в САЩ ще бъде по-предизвикателен заради спринтовия формат. Ще разполагаме със само една свободна тренировка, преди да преминем директно към квалификационните сесии и спринта. Знаем, че не сме извлекли максималния потенциал от нашия пакет в последните няколко състезания. Отборът е обединен и напълно решен да промени нещата“, добави ръководителят на Ферари.