Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Ферари все още не са взели решение за нов двигател на...

Във Ферари все още не са взели решение за нов двигател на Сайнц, Ботас: Не сме имали свързани с жегата проблеми

2504
0
Карлос Сайнц, Ферари
снимка: Виктор Алекян

Във Ферари все още не са взели окончателно решение дали да сложат нова задвижваща система в болида на Карлос Сайнц. Агрегатът в неговия F1-75 се взриви по време на Гран при на Австрия и колата се подпали. От Маранело така и не казаха каква е била повредата.

„Все още няма решение. Проучваме въпроса. Преглеждаме наличните опции. Трябва да видим как ще са изпреварванията, как ще се получат нещата с жегата, гумите. Но е ясно, че има шанс да се случи“, заяви Сайнц вече на пистата Пол Рикар във Франция

Предполага се, че ако в Скудерията решат да сложат нов агрегат в болида на Сайнц, то това ще се случи в събота. Матия Биното заяви след Гран при на Австрия, че в Маранело знаят как да оправят нещата с двигателите, но ще им е необходимо време. Краткосрочното решение е да се търси начин за удължаване живота на моторите, които вече са използвани от пилотите, посредством промени в настройките. През последните състезателни уикенди се внимава дори със задвижващите системи, които се използват за петъчните тренировки. Мощността се намалява с до 20 к.с. в търсене на по-ниска деградация.

Времето и през трите дни на уикенда във Франция ще е горещо, макар че вълната с най-екстремни температури вече премина през Европа и утихна. Очаква се денят на състезанието – неделя – да е най-горещ с максимална температура от 35 градуса. Валтери Ботас от Алфа Ромео обаче каза, че не се притеснява за задвижващите системи на Ферари, които и неговият тим използва. Финландецът и съотборникът му Гуаню Жу имат досега през сезона 5 отпадания заради технически повреди.

„Не сме видели нищо, свързано с жегата. Имали сме проблеми с охлаждането, но неща като теч в системата например. Това води до повреда независимо дали времето е горещо или студено. Тоест няма преки доказателства, че жегата всъщност е повод за големи притеснения“, сподели Ботас

Междувременно Макс Верстапен коментира, че проблемите му в Австрия, където и Сайнц бе на път да го изпревари преди моторът му да се повреди, не са били свързани само с гумите

Нидерландският пилот спечели сравнително леко спринта на пистата Ред Бул Ринг. В Гран при надпреварата обаче му липсваше темпо.

„Мисля, че проблемите не бяха свързани само с гумите. Според мен връзка имаше и начинът, по който бяхме настроили колата. Изобщо от цялата кола във варианта, използван в Австрия. На практика в края на уикенда открихме, че поведението на болида не е такова, каквото очаквахме. Надявам се, че нещата, които научихме там, ще ни помогнат да сме по-конкурентоспособни“, обясни Верстапен.

Преди Гран при на Франция състезателят на Ред Бул води в генералното класиране при пилотите с аванс от 38 точки спрямо Шарл Льоклер (Ферари).