Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Четвърта двойна победа за Ред Бул през сезон 2023 – Верстапен спечели...

Четвърта двойна победа за Ред Бул през сезон 2023 – Верстапен спечели пред Перес и Алонсо

3704
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Отборът на Ред Бул взе четвърта двойна и общо пета победа за сезон 2023 във Формула 1. Макс Верстапен спечели Гран при на Маями пред съотборника си Серхио Перес. Трети финишира Фернандо Алонсо (Астън Мартин).

27 градуса бе температурата на въздуха непосредствено преди старта. Тази на пистата бе малко над 38 градуса, но падаше

В деня на състезанието няколко пъти валя. Точно преди надпреварата нямаше дъжд, а трасето бе изсъхнало. Според официалната прогноза шансът за валеж бе само 10%.

Пилотите от Формула 1 бяха представени по съвсем различен начин преди началото на състезанието. След това вече дойде време да седнат по колите си. Изборът на повечето състезатели за старта бе за гуми медиум. Естебан Окон, Макс Верстапен, Нико Хюлкенберг, Люис Хамилтън, Гуаню Жу, Юки Цунода и Ланс Строл бяха с хард. Най-авангарден бе изборът на Макларън, чийто пилоти Ландо Норис и Оскар Пиастри бяха със софт.

Преди изгасването на светофарите температурата на пистата падна до 34 градуса. При старта Серхио Перес излезе пръв, следван от Фернандо Алонсо, за когото се залепи Карлос Сайнц. Пиер Гасли и Джордж Ръсел изпревариха Кевин Магнусен. Скоро същото стори и Шарл Льоклер. Валтери Ботас бе осми, следван от Макс Верстапен. Топ 10 оформиха Окон и Хюлкенберг. Във втория тур Верстапен мина и пред Ботас.

Логан Сарджънт влезе в бокса в третата от общо 57 обиколки за смяна на гуми и нос, който бе счупен при контакт в началото в края на колоната. Льоклер водеше борба с Хюлкенберг, от което се възползва Верстапен, който изпревари и двамата, излизайки шести.

Хамилтън се обади по радиото да попита дали предното крило му е добре и че колата му трудно върви направо

Състезателният му инженер Пийт Бонингтън обясни, че вятърът има сериозно значение. Междувременно пилотите на Макларън смениха софта си с хард. Верстапен пък вече бе пети до деветата обиколка.

„Имам сериозни вибрации при спиране“, каза Джордж Ръсел по радиото.

В 10-ия тур Макс взе още една позиция – от Гасли – и излезе четвърти. Ръсел се възползва и също задмина Алпин-а.

Начело Перес бе на 1,8 сек пред Алонсо. Пилотът на Астън Мартин бе на по-малко от секунда пред Сайнц. Пилотите на Ферари вече получаваха инструкции от питуола да пазят гумите си. Карлос каза, че неговите гуми не се усещат много добре. Отговорът бе, че хардът изглежда с добро поведение при съперниците. Междувременно Льоклер продължаваше да се бори с Хаас-а на Магнусен.

Перес увеличи аванса си спрямо Алонсо на почти 3,5 сек. Верстапен се залепи за Сайнц и го изпревари в 14-ия тур, подгонвайки Астън Мартин-а. Двубоят на Льоклер и Магнусен приключи с влизането на датчанина в бокса в 15-ата обиколка. В този тур Макс излезе втори, на 3,782 сек зад съотборника си.

В 16-ия тур Перес каза по радиото, че неговата предна дясна гума започва да се износва. Той бе с медиум, а Верстапен – с хард

Разликата помежду им вече бе 2,5 сек. Ръсел и Льоклер минаха през бокса в 18-ата обиколка. В следващия тур пит направи и Сайнц. Всички сложиха хард. В следващия тур разликата между Перес и Верстапен вече бе секунда и половина.

Влизането на Перес в бокса бе в 21-ата обиколка. Сложи гуми хард и се върна четвърти в колоната, почти веднага изпреварвайки Окон. Верстапен каза по радиото, че вдигането на предавки не е съвсем плавно. Стюардите пък наказаха Сайнц с 5 секунди за превишаване на скоростта в питлейна. Макс водеше пред Алонсо (без пит), Перес, Окон (също без бокс), Сайнц. Хамилтън бе пети, следван от Хюлкенберг, Цунода, Ръсел, Строл.

Следващият пилот от челото в бокса бе Алонсо, взе хард. Верстапен бе на 16,461 сек пред Перес. Фернандо бе пети след пита си и притискаше Сайнц. Пилотът на Астън Мартин задмина сънародника си в 27-ата обиколка.

В 32-ия тур разликата между Верстапен и Перес бе около 15,5 сек. В Мерцедес се водеше дискусия за реда на пилотите, които бяха шести и седми. Хамилтън каза, че Ръсел може да го задмине, но той няма да връща газта. След това Джордж благодари и добави: „Оценявам високо жеста“.

В 37-ата обиколка Льоклер отново се бореше с Магнусен. Опита да го изпревари, но пилотът на Хаас си върна позицията. Ръсел вече бе четвърти, след като мина пред Окон и Сайнц, а Хамилтън влезе в бокса. Верстапен водеше на 17 секунди пред Перес – боксът в скъсения питлейн отнема 17-18 секунди.

15 тура преди финала авансът на Верстапен бе 18,2 сек. Макс направи спирането си в бокса в 46-ия тур и излезе на 1,6 сек зад Перес.

Нидерландецът бе с медиум и за по-малко от обиколка свали разликата на под секунда. В 48-ия тур си върна първото място и дръпна моментално на 0,7 сек

4 тура преди карирания флаг Верстапен водеше уверено на почти 3 сек пред Перес. Алонсо бе трети, следван от Ръсел, Сайнц и Льоклер. Хамилтън стигна до седмото място. Топ 10 допълваха Гасли, Окон и Магнусен.

Люис взе шестата позиция от Льоклер в 55-ия тур. В последните две обиколки повече размествания нямаше и Ред Бул спечели пети успех за сезон 2023, четвърти двоен. Верстапен пръв видя карирания флаг, следван от Перес и Алонсо. Ръсел зае четвъртото място пред Сайнц и Хамилтън. Льоклер остана седми, следван от Гасли, Окон и Магнусен.