Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Решението на Ферари за старт със софт е рисковано

Волф: Решението на Ферари за старт със софт е рисковано

3055
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия

Шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф заяви, че решението на Ферари да стартира с гуми софт в Гран при на Австрия е рисковано. Шарл Льоклер спечели полпозишъна на пистата Ред Бул Ринг. Люис Хамилтън и Валтери Ботас записаха второ и четвърто време. Англичанинът получи наказание за блокиране на Кими Райконен. Вследствие на това съекипникът му отива с позиция напред и ще е трети на грида. Така на старта утре битката ще е между Льоклер със софт, Макс Верстапен на първа редица до него – с медиум и Ботас, също със средните по твърдост гуми.

Биното с Тото Волф и Хорнер
Матия Биното, Тото Волф и Кристиан Хорнер, снимка: Спас Генев

„Ферари при всички случаи имат предимство на правите и задвижващата им система е категорично по-силна”, каза Волф по време на брифинга си

„На тази писта, предвид надморската височина – съответно разредения въздух – и горещината разликата се подчертава още повече. Но решението на Ферари за старт със софт е изключително рисковано. Много трудно е да се прогнозира каква ще е продължителността на първия стинт с меките гуми. Не е сигурно дали и два стопа ще са достатъчни, ако гумите се износят прекалено бързо.”

„Това обаче, в крайна сметка, си е тяхната стратегия, ние се грижим за нашата. От тази гледна точка наказанието на Люис дава голям шанс на Валтери, който сега ще стартира трети. Смятаме, че с избора си на гуми имаме добри възможности.”

„Всичко е пакет, цялото представяне зависи от страшно много неща. На тази писта има малко завои и авансът е за Ферари, докато само седмица по-рано ние вървяхме толкова силно на Пол Рикар.”

Волф каза още, че отборът е наясно с регламента и приема санкцията на Хамилтън

„Правилата са абсолютно ясни. Съжаляваме, че Люис попадна в подобна ситуация, но наказанието е напълно резонно. Иначе с изключителния си усет той се закачи към Норис и намали разликата от 0,4 сек на правите на 0,3 сек. Валтери загуби много, при него тя достигна до 0,6 сек”, обясни австриецът.

На въпрос дали се притеснява за проблемите в последната версия на задвижващата система на Мерцедес, Волф сподели, че всъщност грижите идват по-скоро от интеграцията в шасито. Самите агрегати не създавали толкова трудности. Той каза, че при един от случаите повредата е била в автомобил, не в мотора.

Не бе подмината и темата за евентуално присъединяване на Макс Верстапен към тима от Бракли

Една от най-обсъжданите теми в падока през последните дни е информацията за това, че в договора на холандеца с Ред Бул може би има клауза, позволяваща му да прекрати контракта предварително. Волф заяви, че по принцип си говори с Макс от време на време. Той обаче бе категоричен, че Мерцедес ще спази политиката си първо да говори с настоящите си пилоти. Австриецът даде за пример Естебан Окон, който демонстрира чудесна скорост миналата година, но остана без титулярно място за 2019 г.