Начало Formula 1 News Волф: Решението на Ферари за старт със софт е рисковано

Волф: Решението на Ферари за старт със софт е рисковано

2975
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия

Шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф заяви, че решението на Ферари да стартира с гуми софт в Гран при на Австрия е рисковано. Шарл Льоклер спечели полпозишъна на пистата Ред Бул Ринг. Люис Хамилтън и Валтери Ботас записаха второ и четвърто време. Англичанинът получи наказание за блокиране на Кими Райконен. Вследствие на това съекипникът му отива с позиция напред и ще е трети на грида. Така на старта утре битката ще е между Льоклер със софт, Макс Верстапен на първа редица до него – с медиум и Ботас, също със средните по твърдост гуми.

Биното с Тото Волф и Хорнер
Матия Биното, Тото Волф и Кристиан Хорнер, снимка: Спас Генев

„Ферари при всички случаи имат предимство на правите и задвижващата им система е категорично по-силна”, каза Волф по време на брифинга си

„На тази писта, предвид надморската височина – съответно разредения въздух – и горещината разликата се подчертава още повече. Но решението на Ферари за старт със софт е изключително рисковано. Много трудно е да се прогнозира каква ще е продължителността на първия стинт с меките гуми. Не е сигурно дали и два стопа ще са достатъчни, ако гумите се износят прекалено бързо.”

„Това обаче, в крайна сметка, си е тяхната стратегия, ние се грижим за нашата. От тази гледна точка наказанието на Люис дава голям шанс на Валтери, който сега ще стартира трети. Смятаме, че с избора си на гуми имаме добри възможности.”

„Всичко е пакет, цялото представяне зависи от страшно много неща. На тази писта има малко завои и авансът е за Ферари, докато само седмица по-рано ние вървяхме толкова силно на Пол Рикар.”

Волф каза още, че отборът е наясно с регламента и приема санкцията на Хамилтън

„Правилата са абсолютно ясни. Съжаляваме, че Люис попадна в подобна ситуация, но наказанието е напълно резонно. Иначе с изключителния си усет той се закачи към Норис и намали разликата от 0,4 сек на правите на 0,3 сек. Валтери загуби много, при него тя достигна до 0,6 сек”, обясни австриецът.

На въпрос дали се притеснява за проблемите в последната версия на задвижващата система на Мерцедес, Волф сподели, че всъщност грижите идват по-скоро от интеграцията в шасито. Самите агрегати не създавали толкова трудности. Той каза, че при един от случаите повредата е била в автомобил, не в мотора.

Не бе подмината и темата за евентуално присъединяване на Макс Верстапен към тима от Бракли

Една от най-обсъжданите теми в падока през последните дни е информацията за това, че в договора на холандеца с Ред Бул може би има клауза, позволяваща му да прекрати контракта предварително. Волф заяви, че по принцип си говори с Макс от време на време. Той обаче бе категоричен, че Мерцедес ще спази политиката си първо да говори с настоящите си пилоти. Австриецът даде за пример Естебан Окон, който демонстрира чудесна скорост миналата година, но остана без титулярно място за 2019 г.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter