Съперничеството между Мерцедес и Ред Бул се изостри рязко през последните десетина дни, след като от Милтън Кийнс оповестиха, че са привлекли висш кадър от HPP Пауъртрейнс в Бриксуърт за новата си компания за задвижващи системи. Хелмут Марко не пропусна да отбележи, че от Бракли правели всичко възможно, за да отложат максимално преминаването на Бен Ходжкинсън в новия му екип. На въпрос преди квалификацията на Портимао дали Тото Волф му се е обадил да го поздрави за рождения му ден в края на април, той каза: „Не.“
„Някои хора от техния департамент за двигатели идват при нас и ситуацията малко се напрегна.“
Марко заяви също така, че на Ред Бул не им се наложило изобщо да примамват Ходжкинсън.
„Той сам си подаде документите в отговор на обявата ни. Има и други топ специалисти в тази област, (които ще дойдат), но сега не мога да кажа имена. Знам само едно: нямаше да успеем, ако Ники Лауда още беше жив“, допълни той.
Забележките на Марко явно не са останали незабелязани в противниковия лагер, демонстрация за което бе реакцията на Волф след победата на Люис Хамилтън в Португалия.
„Поне раздразнихме доктора!“, засмя се шефът на Мерцедес в F1 след надпреварата в Портимао.
„Той в крайна сметка не е доктор, а мрънкало. Не може да си непрекъснато толкова крив. Веднъж ти се получава, друг път не. Постоянно мисли, че целият свят крои конспирации, а това едва ли го прави по-щастлив“, допълни Волф.
По отношение на надпреварата по-младият от двамата австрийци бе доволен от пилотите си Хамилтън и Валтери Ботас.
„Абсолютно изумително каране на Люис, който изглежда контролираше нещата през цялата дистанция. Но можеше да се види – и да се чуе в гласа му – колко натиска. Невероятно представяне. Валтери имаше страхотно темпо в началото – Люис трудно го настигаше. Беше истинска скорост. Но след това го изпревари и изчезна.“
„Като се има предвид скоростта ни на правите, мисля, че Валтери можеше дори да изпревари Верстапен. Имахме обаче малък проблем със сензор и разликата се стабилизира на 1,5-1,6 сек. Не можахме да оправим проблема и двигателят включи защитен режим, което му струва 5 секунди.“
„Иначе скоростта ни на правите бе добра. Избрахме чудесни настройки. Имаше малко компромис с аеропритискането и челното съпротивление, но на правите бяхме бързи. Така че това проработи добре. „Колата имаше скорост и в събота, което е удовлетворяващо развитие. В състезанието е по-трудно да се прецени, но според мен и двата отбора са горе-долу на едно ниво.“
„Изоставането ни в предсезонните тестове и в Бахрейн предизвика вълнение, каквото не бях усещал в отбора от 2013 г. насам. Всички продължават да го изпитват. Засега ще продължим да работим стъпка по стъпка“, заключи Волф.
Nothing like bringing your cars home for the big W! 🙌
Wherever you were cheering from today, thank you for your support this weekend ❤️#PortugueseGP pic.twitter.com/tvtlCqDSqz
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 2, 2021