Начало Избрани Зайдл: Сезон 2022 разкри какви са слабостите на отбора

Зайдл: Сезон 2022 разкри какви са слабостите на отбора

794
0
Андреас Зайдл
Андреас Зайдл; снимка: Макларън

Андреа Зайдл смята, че проблемният старт на сезон 2022 за Макларън е разкрил няколко оперативни слабости, които все още не са премахнати. Британският отбор започна по изключително труден начин първата кампания, в която се използва новото поколение автомобили в F1.

Макларън не спечели нито една точка в първия старт за сезона. Отборът от Уокинг изпитваше огромни затруднения в Бахрейн и дори изоставаше от екипи като Хаас и Алфа Ромео. С напредване на кампания британците постигнаха огромен напредък и до последно опитаха да бъдат най-бързи от останалите. В крайна сметка Макларън загуби борбата с Алпин за четвъртото място при конструкторите.

От самото начало на сезон 2022 Макларън MCL36 имаше сериозни проблеми със спирачките. Британският екип се бореше да се справи с тази авария, която се появи по време на предсезонните тестове на пистата Сахир.

Времето и ресурсите, отделени за отстраняване на проблема, разкриха оперативен недостатък, който се запази през по-голямата част от сезона. Отборът от Уокинг не успяваше да отстрани напълно този проблем дори когато започна работа по колата за следващата година.

Зайдл смята, че Макларън трябва да подобри оперативната си работа. Германецът смята, че това е една от слабостите, която е попречила на неговия отбор да се представи по-силно.

„Сезон 2022 разкри какви са слабостите на отбора. Имахме сериозни проблеми със спирачките, които дълго време не успяхме да отстраним. С напредването на кампанията ни стана ясно, че не разполагаме с достатъчно ресурси в сравнение с другите отбори, особено от инженерна гледна точка. В крайна сметка това ни попречи да се справим с развитието на настоящия автомобил“, сподели Зайдл.

„Това също така оказа влияние и върху работата върху автомобила за следващата година. Затова положихме много труд с финансовия отдел. Знаейки, че в днешно време се намираме в среда на ограничаване на разходите, ние всъщност открихме синергии и ефективност в настоящия начин на работа в F1. Това ни позволи да започнем доста сериозна кампания за наемане на повече инженери.“

„[В бъдеще] ще разполагаме с повече хора, за да правим нещата паралелно. Смятам, че това определено е една от слабостите, които имаме в момента в отбора. Вероятно с привличането на повече инженери на борда през следващата година ще можем да направим още една крачка напред в представянето си“, добави шефът на Макларън.

В Макларън направиха всичко възможно, за да се преборят с Алпин. В крайна сметка отборът от Уокинг загуби тази битка. Причините за това бяха свързани най-вече с последиците от проблемите със спирачките, които тормозеха екипа още от тестовете в Бахрейн.

„Това имаше доста сериозни последици за нас като отбор по различни причини“, обясни Зайдл. „На първо място, в днешно време тестовете са толкова ограничени, макар да навлязохме в една напълно нова ера в F1. Пропускането на половината от тестовете в сравнение с останалите състезатели определено ни постави в по-заден план по отношение на подготовката.“

„След това трябваше да използваме и много ресурси в момент, в който бихме искали да използваме всички ресурси просто за повишаване на производителността и развитие на автомобила, вместо за отстраняване на проблемите със спирачките.“

Шефът на Макларън предполага, че затрудненията на екипа от Уокинг може да се отразят и върху развитието на болида за догодина, който ще носи името MCL37.

„До известна степен това вероятно е оказало влияние върху развитието на автомобила за следващата година, тъй като не можахме да го започнем толкова рано, колкото ни се искаше“, заключи Андреас Зайдл.

Догодина Макларън ще се състезава с частично обновен пилотски състав. Легендарният британски отбор реши да освободи предсрочно Даниел Рикиардо и да го замени с новобранеца Оскар Пиастри. Бившият шампион в F2 беше резерва в Алпин, но в крайна сметка успя да си тръгне от френския отбор и да отиде в Уокинг. Така Макларън ще разполага с изключително млад състав, който ще бъде воден от Ландо Норис. Резервните пилоти на екипа ще бъдат звездите от Индикар Алекс Палу и Пато О’Уорд.