Йохан Зарко призна, че новият мотоциклет на Дукати за 2022 г. все още е „труден за управление. Пилотът на Прамак спечели полпозишън и завърши втори в Гран при на Португалия, но се оплака от недозавиване в някои участъци на трасето.
Дукати стартира сезон 2022 с новия си претендент за титлата в клас MotoGP. В края на миналата година италианците разполагаха с най-добрия мотоциклет на стартовата решетка.
Промените в Десмоседичи GP22 обаче изискваха много по-дълъг период на адаптация от страна на пилотите в първите състезания. Освен това новият двигател доведе до проблеми с намаляването на мощността при ускорение.
Водещият пилот на Дукати след първите пет старта тази година е на Енеа Бастианини от екипа на Грезини Рейсинг. Италианецът, който спечели в Катар и Америка. В момента той е четвърти в класирането при пилотите. Бастианини кара мотора на Дукати от 2021 г. За съжаление италианецът катастрофира в състезанието на пистата Алгарве през миналия уикенд.
В Португалия Зарко стана водещ пилот на Дукати. Французинът като взе полпозишън и завърши втори. Пилотът на Прамак Дукати не бе съгласен с мнението, че резултатът в Портимао се дължи на това, че европейските състезания показват по-ясна картина на подреждането в MotoGP.
„Разбирам, когато мислим, че Европа ще бъде още един старт, за да видим кой е силен или кой може да има повече проблеми в състезанията„, каза Зарко.
„Но този сезон има твърде много състезатели, готови за подиума. Дори през изминалия уикенд не можех да очаквам толкова силно състезание като това в Португалия.“
„И така, аз съм част от тези момчета, които се надяват да спечелят или имат шанс да го направят. Със сигурност мога да бъда на подиума.“
„По този начин шампионатът ще бъде наистина труден за всички. Куартараро показа, че има темпото и си върна позицията на лидер в шампионата. Той просто бе перфектен.“
„Но това наистина не е образът на началото на европейския сезон. Просто защото бяхме в Портимао. Фабио направи невероятно състезание миналата година и можеше да го направи и сега.“
„Лично аз взимам всичко положително от уикенда в Португалия. Чуството ми става все по-добро. Новият мотор на Дукати все още е труден за управление.“
В коментар за състезанието си Зарко казз, че ключът към подиума е бил в това, че е успял да възстанови позициите си в началото на състезанието, след като загуби няколко места на старта. От своя страна това му е позволило да избегне инцидентът между Жоан Мир и Джак Милър.
„Явно съм доста щастлив, защото полпозишънът е първата стъпка към щастието„, добави той.
„Състезанието беше страхотно. Загубих време на старта, но видях, че се чувствам добре при спиране на мотора. Това ми даде добра увереност. Веднага се опитах да си върна загубените позиции.“
„Ключовият момент в надпреварата бе когато изпреварих Алекс Маркес и Джак Милър. Чувствах се добре на третото място зад Джоан Мир, но не достатъчно добре, за да си мисля, че мога да настигна Фабио.
„Затова беше по-добре да остана зад Мир и да запазя концентрацията си. Когато Джак Милър се завърна, бях щастлив, че взех решението да заема второто място, защото тогава знаех, че са катастрофирали.“
„Може би така избегнах голям инцидент. Просто бях спокоен. Бях доста уплашен в края на състезанието с Алейш Еспаргаро, защото той изживява велик момент в кариерата си. Знаех, че той може да е по-силен в края на състезанието. Можех да събера достатъчно енергия, за да натисна допълнително в последната обиколка“, завърши Йохан Зарко.
Вижте тази публикация в Instagram.