Йохан Зарко няма да се прехвърля в Репсол Хонда. Френският състезател не планира да заема мястото на напускащия Марк Маркес и даде да се разбере, че догодина ще кара за тима на LCR Хонда.
По-рано тази година Зарко обяви, че напуска Прамак Дукати. Опитният французин прекара последните три сезона в италиански екип и записа повече от 10 подиума. Причината за напускането бе свързана с договора, който е получил от Дукати. Италианската марка е предлагала на Зарко едногодишно споразумение, след което той ще се прехвърли в WSBK. 33-годишният състезател обаче е искал да остане в MotoGP за поне още две години
Зарко в крайна сметка подписа с отбора на LCR Хонда. Там той заменя Алекс Ринс, който отива в Ямаха. Същевременно мястото на Зарко в тима на Прамак пък ще бъде заето от Франко Морбидели. Италианецът на свой ред си тръгва от заводския отбор на Ямаха след Гран при на Валенсия.
В началото на месеца Марк Маркес обяви, че напуска Хонда в края на годината. Шесткратният световен шампион реши да прекрати договора си с японците по взаимно съгласие. Маркес реши да продължи кариерата си в Грезини Дукати, където ще си партнира със своя по-малък брат Алекс.
Разбира се, напускането на Маркес означава, че Хонда трябва да намери негов заместник. Японският производител проявява интерес към Маверик Винялес и Мигел Оливейра. Последният дори потвърди, че от HRC са се свързали с него. Въпреки това той най-вероятно няма да смени настоящия си тим (RNF Априлия), дори и да получи тлъста оферта от Хонда.
Един от другите потенциални заместници на Маркес е Зарко. Французинът вече има договор с LCR Хонда и обяви, че не влиза в плановете на заводския отбор.
„Наистина си мислех, че аз ще бъда естественият кандидат. Но от друга страна има много други причини, поради които това нещо не се получи“, сподели Зарко.
„Не е правилно да бъдеш в заводския отбор само защото мястото е останало свободно. Трябва да съм там, защото те наистина ме искат. В момента, в който Марк каза „не“, очаквах много по-голям ентусиазъм от страна на Хонда и заводския отбор. В крайна сметка обаче няма такова нещо“, добави французинът.
Зарко също така призна, че Лучо Чекинело не иска да пусне ей така пилота, с когото е подписал договор за 2024 г. Той също така вярва, че ако остане в сателитния тим има по-голяма вероятност да остане в MotoGP и след края на следващия сезон
„Логично е, че Лучо иска да работи с мен. Аз се боря за челната петица в шампионата, а това може да мотивира спонсорите му. По-добре е наистина да видя [докрай] този проект с Лусио и Хонда, отколкото да се опитам да бъда в заводския отбор само за една година. Може би може да е по-интересна темата за заплатата, особено ако имаш двугодишен проект, отколкото ако влагаш енергия за само една година“, завърши Йохан Зарко.
📣📣📣When they tell you the GP will be on Saturday and the Sprint on Sunday 😉 pic.twitter.com/iwNGc9VJ8a
— Prima Pramac Racing MotoGP (@pramacracing) October 20, 2023