След като Ред Бул RB18 предизвика оживени дискусии и сериозно внимание при появата си на писта в Барселона, днес същото стори Мерцедес F1 W13
Решението за оформлението на кутиите на радиаторите е ново и привлече погледите. Силно променена е предната част – входът на кутиите. Структурата компенсира забраната на дефлектори зад предните гуми и целта ѝ е да чисти турбулентния поток от тях към задната част на колата.
The new-look @MercedesAMGF1 takes to the track 👀@LewisHamilton is sporting fluorescent accents, and redesigned sidepods 🔎#F1Testing #F1 pic.twitter.com/wT9EGFTSPU
— Formula 1 (@F1) March 10, 2022
I was told by another team member it was “f***ing impressive”, and it is f***ing impressive #F1 #F1Testing https://t.co/IIaWAkRnqj
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) March 10, 2022
Започналите днес тридневни тренировки в Бахрейн са официален предсезонен тест за Формула 1
Предишните изпитания в Барселона, Испания се водеха „шейкдаун“. На Каталуния отборите трябваше да проверят как работят новите им автомобили, дали данните от пистата съвпадат с тези от аеродинамичния тунел и работата с CFD, какво е поведението на новите гуми и т.н. За тренировките на Сахир почти всички имат нови компоненти и се очаква едва сега да има поне намек за реалната скорост на отделните отбори.
„В Бахрейн ще видим истински квалификационни и състезателни симулации“, заяви шефът на Ферари Матия Биното.
Според състезателния директор на Пирели Марио Изола екипите са имали в Барселона поне секунда неразкрит потенциал
Твърди се, че и някои решения – вероятно като това на Мерцедес – умишлено не са били разкрити, въпреки че времето между двата теста не бе достатъчно, за да може някакви елементи да се копират. Имаше и предположение за съмнения от страна на ФИА, основано на CAD данни дали някои от новите компоненти „отговарят на духа на правилата“. От F1 заявиха, че ще предприемат мерки срещу всякакви подобни дизайни.
В Бахрейн вероятно ще се обсъжда отново и въпросът с минималното тегло на колите. На Каталуния стана ясно, че само Алфа Ромео отговаря на изискването, а Макларън е близо. Всичко останали са с доста по-тежки коли. От Ред Бул лобираха за вдигане прага на минималните килограми за автомобилите, но не получиха нужната подкрепа.
От Макларън направиха промяна в програмата си в последния момент. Днес кара Ландо Норис, тъй като Даниел Рикиардо не се чувства добре. Хаас пропуска сутрешната сесия заради по-късното пристигане на оборудването си.
Behind the wheel on Thursday in Bahrain, we have…
Red Bull: PER
Mercedes: HAM/RUS
Ferrari: LEC/SAI
McLaren: NOR
Alpine: OCO/ALO
AlphaTauri: GAS
Aston Martin: VET/STR
Williams: ALB
Alfa Romeo: ZHO/BOT
Haas: FIT#F1Testing #F1— Formula 1 (@F1) March 10, 2022