Невероятно драматично се развива шампионатът във Формула 1 тази година. Всяка писта дава различна персепктива за неговият финален спринт. А, с толкова много състезания до края дори и най-общите прогнозите са прибързани.
Едно е сигурно – Ред Бул, Ферари и Макларън са толкова близо да успеха, че ще хвърлят още сили, за да спечелят. Това ни обещава невероятни състезания.
Екипът на Макларън сравнително дълго води в първенството и мнозина почти предрекоха спечелване на титлата. Но дойде състезанието в Унгария и Ред Бул ги смазаха. После обаче, на Спа, англо-немските болиди отново взеха преднина и Люис Хамилтън поведе в първенството. Всичко това ни даде повод този път да погледнем малко повече към техният болид през тазгодишния сезон и към самия Хамилтън, у когото личи сериозна зрялост и обраност дори в разговара му с нашия приятел и колега Дитер Ренкен.
40 години след смъртта на Брус Макларън, пък един от съратниците му – живата легенда Тайлър Александър ни разказва вълнуващи моменти от историята и изграждането на съвремения мега-тим от скромно предприе с петима души персонал.
В голямата битка хвърляме още поглед към толкова сериозните обвинения на съперниците за работата на предните крила на Ред Бул и Ферари с (надявам се ясни) схеми на проверките и детайлите, на които ги подлагат в последните няколко състезания.
Извън битката за титлата огромно впечатление прави през 2010 г. и възраждането екипа на Рено във F1 под ръкаводството на Ерик Булие, който пък в друго специално интервю за нашето списание разкрива част от тайната на успеха напоследък.
Макар в световните ралита Льоб и Ситроен да остават все така непобедими на асфалт, все пак Латвала и Форд им взеха пак рали Финландия, а с частния си тим Петер Солберг успява да се бори като равен и в друг ексклузивен разказ описва ситуацията в първенството и начина по-който се разви кариерата му напоследък.
Накрая, но съвсем не на последно място, бих искал да се спра и на още един материал в този брой, който би трябвало да заинтересува всики, които има желание да се докосне до болидите на Аертон Сена, Михаел Шумахер, Деймън Хил и Хуан Пабло Монтоя в София.
От средата на септември те ще бъдат изложени в Мол Сердика, където всеки ще може не само да да ги види, но ще има шанс и за награди, между които – посещение на Формула 1.
Иван Тенчев