Начало WRC News Абитебул: Хюндай е най-иновативният и най-бързо развиващ се производител сред водещите световни...

Абитебул: Хюндай е най-иновативният и най-бързо развиващ се производител сред водещите световни марки

332
0
Сирил Абитебул, Хюндай
Сирил Абитебул, снимка Хюндай

Сирил Абитебул посочи причините, които са го накарали да приеме предложението на Хюндай. Френският специалист застана начело на програмата на южнокорейския производител в световния рали шампионат преди няколко дни, заменяйки досегашния временен директор Жулиен Монсо.

Абитебул бе официално обявен за новия директор на Хюндай Моторспорт в четвъртък. 45-годишният бе свързван с марката още от началото на миналия декември. 

45-годишният инженер ще отговаря за екипа на Хюндай в WRC, както и за клиентските програми на марката. Той заема мястото на своя сънародник Жулиен Монсо. Французинът бе временен ръководител на екипа от Алценау до намирането на постоянен заместник на Андре Адамо, който напусна в края на 2021 г.

Абитебул няма абсолютно никакъв опит в ралитата. Досега той заемаше ръководни постове в настоящи и бивши отбори от F1. Французинът бе начело на Катерам от 2013 до разпада на тима през 2014 г. После той ръководеше отбора на Лотус/Рено от 2014 до края на 2020-та, преди да бъде освободен след като екипът бе ребрандиран като Алпин. Френският инженер също така бе съветник в Mechachrome. Компанията е официален доставчик на двигатели в поддържащите серии на Формула 1 F2 и F3.

Абитебул призна, че е бил впечатлен от присъствието и развитието на Хюндай в моторните спортове през последните години.

„Хюндай е най-иновативният и най-бързо развиващ се производител сред водещите световни марки“, сподели Абитебул в интервю за сайта на Хюндай.

„Да ви кажа честно бях много впечатлен от постигнатите резултати на Хюндай още преди да получа предложение. Затова от самото начало бях заинтересован от заемането на подобна позиция.“

„Смятам, че е добре известно на всички, че след 15 години работа в моторните спортове реших да си дам почивка по различни причини. Макар че трябваше да се дистанцирам малко от автомобилната и моторната индустрия, апетитът за тръпката от този вид спортове остана много силна и бе в кръвта ми“, обясни Абитебул.

„Имах взаимни връзки с Хюндай Моторспорт. Знаех много добре, че търсят нов шеф на отбора. Осъществих контакт с тях и установихме, че има добро съответствие между това, което търсехме.:

„Съществуваше естествено желание да продължим разговорите помежду си. Едва преди няколко седмици бяха събрани всички парчета от пъзела и в крайна сметка стигнахме до сделка. Все още всичко е много ново за мен. Трябва да науча още доста неща, но въпреки това съм наистина развълнуван от предизвикателството. Смятам, че марката Хюндай е значително укрепена благодарение на дейностите си в моторните спортове. Сега моята основна отговорност е да продължа и доразвия този растеж.“

Абитебул каза, че трябва да бъде наистина търпелив. Той също така вярва, че подразделението на Hyundai в WRC не се нуждае от пълна реконструкция. Отборът от Алценау преживя няколко сериозни труса през последната година. Всичко започна заради късната работа по проекта за 2022 г. и напускането на Андре Адамо. След това южнокорейският производител се сблъска с редица проблеми, свързани с надеждността на автомобила i20 N Rally1. 

С напредване на сезона Хюндай постигна значителен напредък под ръководството на Монсо. Марката спечели четири от последните шест ралита през изминалата кампания в WRC и дори записа двойна победа в Япония.

„Подхождам към това като към всички останали неща през които съм преминал в живота си- с много смирение. Но от друга страна съм развълнуван и търпелив за това, което може и трябва да се направи“, разкри Абитебул.

„За разлика от местата, където съм бил преди, този няма нужда да бъде изграждан. Той вече е създаден и функциониращ. Освен това е способен да постига изключително добри резултати.“

„Предизвикателството ще бъде по-скоро в мен самия. Това е свързано със стръмната крива на обучение, през което трябва да премина възможно по-бързо. Имам големи очаквания, но и задължение да постигам добри резултати.“

„Знам, че ми предстои дълъг път, но аз съм готов за това. До известна степен виждам, че целите, процесите и вниманието към детайлите са много сходни. Това свързано с безмилостната отдаденост на работата и едновременното разглеждане на краткосрочния, средносрочния и дългосрочния планове допълнение виждам, че работата ми в Хюндай е нещо напълно различно от това, което съм преживял преди.“

„От професионална гледна точка това ще бъде първото ми участие в рали. Все пак през годините съм бил голям наблюдател на този шампионат“, обясни директорът на Хюндай.

„Когато работиш в една категория в моторните спортове, трябва да си толкова концентриран и да станеш изключително специализиран. По силата на това, което аз правех през последните години, на практика бяха специализиран в F1. Сега трябва да направя абсолютно същото и в ралитата. Знам, че това ще отнеме време, но въпреки всичко съм много ентусиазиран от ДНК-то и наследството на спорта“, завърши Сирил Абитебул.

Първото изпитание за Абитебул ще бъде рали Монте Карло. Надпреварата е първи кръг от сезон 2023 в WRC и ще се проведе следващия уикенд. Хюндай ще участва в Монте Карло с три обновени автомобила i20 R Rally1, които ще бъдат карани от Тиери Нювил, Есапека Лапи и Дани Сордо. Испанецът ще дели третата кола с Крейг Брийн, който най-вероятно ще се включи към отбора в Швеция.