Дебатът кое е по-важно във Формула 1 – автомобилът или пилотът – никога не затихва съвсем, а ситуации като тази с Люис Хамилтън в началото на сезон 2022 го разпалват наново. Мерцедес не може да се справи с проблемите на F1 W13 и седемкратният световен шампион е в средата на колоната. Представянето на съотборника му Джордж Ръсел се сочи като довод за това, че успехите на Хамилтън са се дължали единствено на болида му. Фернандо Алонсо, който не е сред почитателите на Люис обаче, изрази мнение, че постиженията на всички са следствие от това какъв болид управляват, включително неговите. Испанецът е смятан за един от най-талантливите състезатели в историята на спорта изобщо, а има две титли, докато Хамилтън е със 7, а Себастиан Фетел – с 4
„Това е Формула 1. Винаги е било така. Аертон Сена имаше най-бързата кола, когато печелеше шампионати и състезания. Аз имах най-бързата кола, когато спечелих титла. Михаел [Шумахер] беше с най-бързия автомобил. Люис счупи всички рекорди и полпозишъни, защото имаше най-бързия болид. Днес кара супер добре и е 13-ти“, заяви Алонсо
Самият Фернандо се състезава във Формула 1 от над 20 години и в момента е най-опитният пилот на грида. Очаква се да подпише нов, двегодишен договор с Алпин. 40-годишният пилот заяви, че се чувства добре и ще мисли за оттегляне едва, когато усети, че го побеждават с чиста скорост и талант, а не толкова заради превъзхождащи автомобили. Той сподели също така, че в момента няма конкуренция между Ферари и Ред Бул и останалите отбори.
„Понастоящем няма съревнование. Същото е като да се бориш с Люис или [Макс] Верстапен миналата година. Тръгват последни и пак стигат до подиума. Няма особена битка“, обясни Алонсо
Двукратният световен шампион си тръгна от Формула 1 в края на сезон 2018, но се завърна две години по-късно. Надеждата му бе в новите технически правила, които обаче бяха забавени с година заради пандемията от COVID-19. След втората си титла от 2006 г. той има едно трето място в първенството (с Макларън през 2007-ма) и три вицешампионски позиции с Ферари – през 2010, 2012 и 2013 г. От връщането в Макларън през 2015-та и присъединяването към Алпин през 2021-ва до момента най-доброто му класиране в шампионата е десети (2016 и 2021 г.).
Испанецът, подобно на Хамилтън, от години развива дейност и извън пистата. Работи и инвестира в компания дрехи, има различни други начинания извън света на F1. Наскоро създаде и агенция за млади таланти в автомобилния спорт, част от която е и българинът Никола Цолов.
And of course your desktop backgrounds too!#ImolaGP pic.twitter.com/tmNUQsVYQl
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 27, 2022