Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Четат ли в Ред Бул бележките на рейс директора?

Четат ли в Ред Бул бележките на рейс директора?

4153
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

От тима на Ред Бул изразиха след Гран при на Португалия бурно недоволство от изискванията за спазване ограничения на пистите от световния шампионат на Формула 1

„Заради ограничения на пистата загубихме победа (в Бахрейн), най-бърза обиколка (в Португалия), полпозишън (пак в Португалия). Надявам се това да спре сега. Или да сложат по-високи бордюри, или чакъл, или нещо друго. Така ако излезеш извън асфалта, веднага ще си наказан Няма постоянство в решенията. Не е състезание, когато жонглираш така с правилата“, бе мнението на Хелмут Марко.

Кристиан Хорнер каза, че отсъжданията на стюардите са стрували скъпо на тима от Милтън Кийнс.

„Ситуацията с лимитите е направо брутална спрямо нас в първите три състезателни уикенди. Победата в Бахрейн, полпозишъна и най-бързата обиколка на Портимао. Доста скъпо ни струват“, повтори той.

След Гран при на Бахрейн разправията относно ограничението на четвърти завой бе подобна. Вследствие на всички тези изявления обаче някои коментатори и наблюдатели вече задават въпроса четат ли в Ред Бул бележките, издавани от рейс директора Майкъл Маси преди състезание. Недоволство относно отсъждания на стюардите има и в други отбори, но никъде не изразяват толкова остро негодувание от тях. Според Уил Бъкстън например явно има някакъв проблем в Ред Бул по отношение бележките на рейс директора. Бъкстън и този сезон е част от екипа, който прави различни предавания за Формула 1, но има и личен влог.

„Много заглавия се появиха тези дни относно ограниченията на пистите. Верстапен казва, че загубил победа, полпозишън и най-бърза обиколка заради лимитите. Къде и как се наблюдават ограниченията по трасетата е записано в правилата и бележките на рейс директора. Мястото, където Макс престъпи ограниченията, беше в бележките. И при това положение изглежда, че връзката се къса някъде. Или в Ред Бул не ги четат, или не му ги предават на Макс. Нещо не е наред, защото всичко е написано черно на бяло. Или по-скоро розово на бяло, защото всяка промяна по време на уикенда се нанася в бележките с подчертан розов шрифт.“

„Разбира се, най-лесният начин да се избегне това, е да се съблюдават ограничения на всички завои, не само на няколко от тях. Слагаш бялата линия като лимит. Това може да помогне за елиминирането на всякакво объркване.“

„Малко е некоректно да се твърди, че (Верстапен) е загубил победа, полпозишън и най-бърза обиколка заради ограниченията на трасетата. Също толкова лесно може да се заяви, че това е в резултат на пилотска грешка. Пропускът е негов – преминава границата на място, където не трябва да го прави“, обясни Бъкстън

Мартин Брандъл също не е съгласен с твърденията от тима на Ред Бул. В коментарната си колонка за Скай Спортс след Гран при на Португалия той посочва, че рейс директорът дори дава допълнителна свобода на състезателите.

„Маси всъщност – несъмнено след лобиране от страна на пилотите – дава значителна свобода, позволявайки червено-белия бордюр в ключови завои на практика да стане част от пистата. Вероятно причината е да се намали натоварването върху стюардите, както и да се запази плавността в конфигурацията. Факт е, че може да е далеч по-строго, ако бялата линия е границата на игралното поле. Ако колите са с 1 кг под разрешеното минимално тегло или с милиметър по-широки от допустимото, ги дисквалифицират от надпреварата. Защо тогава да сме небрежни към ограниченията на трасето, за да улесняваме живота на пилотите?“

„Само един пилот бе санкциониран в състезанието за прехвърляне лимита на 14-ти завой и това коства на Верстапен и Ред Бул една точка за шампионата, защото той придоби предимство там и не контролира напълно колата си в рамките на пистата.“

„Бариерите на уличните трасета са най-добрите „ограничители“. Дори в Монако обаче има два шикана, където състезател може да пресече напряко. На места се използва изкуствена трева. В противен случай трябва да са, предполагам, чакълени окопи – достатъчно широки, за да разколебават пилотите да си чертаят собствена писта.“