Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел: Не съм оценявал колко брутална е работата в по-малък тим

Фетел: Не съм оценявал колко брутална е работата в по-малък тим

2874
0
Себастиан Фетел
Себастиан Фетел; снимка Астън Мартин

Астън Мартин е отбор с огромни амбиции и се разширява непрекъснато от момента, в който собствеността бе поета от консорциум начело с Лорънс Строл. Едно от първите действия бе привличането на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел. А превръщането в голям и успешен екип изисква време, през което немският пилот е успял да оцени каква работа се върши в един по-малък отбор от Формула 1. Той изкара в отбор от средата на колоната по-малко от две години – в Торо Росо в началото на кариерата си. След това бе част от Ред Бул, където постигна най-големите си успехи. От 2015 г. бе състезател на Ферари, където остана до края на 2020-та. Работата му в Астън Мартин е съвсем различна. След Гран при на Емилия Романя например Фетел заяви, че осмото място там е като победа за него.

„Брутално е. Скъсваш си задника от работа, но когато знаеш, че имаш добра кола, добрите класирания се постигат лесно. След това трябва да доизпипаш всичко, за да стигнеш по перфектния резултат. Но работата, която се случва зад кулисите и честно казано, дълги години не съм я оценявал, защото не съм бил в такъв тим – е същата, каквато полагат и всички останали. Дори е по-трудна, защото в края на състезанието няма никаква награда.“

„Опитайте да накарате кучето си да скочи без бисквитката за усилието след това. Трудно е. Затова толкова се радвах на точките и на това, че и двете коли бяха в топ 10 на Имола“, обясни още Фетел

Пилотът на Астън Мартин смята също така, че би било интересно да се види как ще се състезават колите от ново поколение във Формула 1 без DRS.

„Може да се следваме по-отблизо, има по-ниско челно съпротивление. Но в някаква степен може би разчитаме на DRS-а повече, отколкото в миналото. Интересно би било да го махнем и да видим как ще са състезанията. Дали ще може да се изпреварва повече, отколкото преди. Разбирате ли, тази система бе въведена като помощна, а всъщност сега понякога се разчита само на нея, за да се осъществи задминаване“, разясни Фетел.

„Освен това смятам, че изпреварването винаги трябва да включва лично усилие, а не просто да си в зоната и да отвориш DRS-а. На състезанието в Джеда се видя как се боричкаха лидерите кой да е втори през линията, какво състезание е това? Според мен не бива да тръгваме по този път. Все пак новите правила все още са в началото на прилагането си. Изпреварванията все още са сложни и трябва да включват усилие, което да бъде награждавано със завършването на маневрата“, каза още Фетел.