Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Ботас и Верстапен, Ферари във втората половина на таблицата в...

Хамилтън пред Ботас и Верстапен, Ферари във втората половина на таблицата в първата сесия в Австрия

3446
0
Гран при на Австрия, Шпилберг, Ред Бул Ринг
снимка: Пирели

Пилотите на Мерцедес оглавиха подреждането в първата свободна тренировка за Гран при на Австрия, като Люис Хамилтън изпревари Валтери Ботас с 0,356 сек. Трети бе Макс Верстапен, а състезателите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел се наредиха във втората половина на таблицата.

Формула 1 официално се завърна на писта след повече от три месеца принудителна пауза. Малко преди първата сесия валя, а според рейс контрола шансът за дъжд по време тренировката бе 60%. Температурата на въздуха бе 16 градуса, по трасето още имаше мокри петна.

Пилотите на Макларън първи излязоха на трасето, след тях тръгна Макс Верстапен и голяма част от останалите пилоти.

„Скоростта е твърде висока! Ооо!“, възкликна шеговито Карлос Сайнц след първите няколко завоя.

Десетина минути след началото всички бяха направили опознавателни обиколки и се прибраха в боксовете

Повече отбори са с промени по колите си в Австрия. Мерцедес е с новости в задвижващата система, целящи подобрение на охлаждането. В Ред Бул са със следващата стъпка в развитието агрегата на Хонда. От Рено вложиха в колите си развойните етапи, предвидени за предходните три месеца. Ферари обаче са с колата си в конфигурацията от началото на годината. В Скудерията искат да проверят отново поведението на автомобилите си преди планираните за Унгария обновления.

Валтери Ботас записа 1:07.578 мин, Ландо Норис бе на 0,628 сек зад него, Сайнц – на 0,802 сек от финландеца. Испанецът бе с гуми медиуми, съотборникът му и пилотът на Мерцедес – с хард. Финландецът спомена преваляване още при първото си излизане на трасето. 20 минути след старта на тренировката дъждът се усили. Температурата на асфалта бе едва 22 градуса, тази на въздуха – 18 градуса.

Себастиан Фетел излезе на трасето около 23-ата минута от тренировката

Четирикратният световен шампион празнува днес 33-ия си рожден ден. Шарл Льоклер също бе на пистата и съобщи по радиото, че асфалтът все още е сух. И двамата бяха с гуми интермедия и Фетел каза на екипа, че няма смисъл да остава с тях, тъй като просто не е достатъчно мокро и се прибра.

Ромен Грожан се обади, че е загубил спирачките и също се върна в бокса.

Хамилтън работеше с един комплект гуми хард. Първото му време бе на над 3 секунди от това на съотборника му Ботас. Със следващия си тур шесткратният световен шампион оглави подреждането с 1:06.994 мин, после свали до 1:06.724. Серхио Перес правеше бърза обиколка с гуми софт, когато зад колата му се появи сивкав дим. Това доведе до подозрения за теч на масло.

С медиум Льоклер се нареди пети, на 1,6 сек зад Хамилтън. Сайнц (също със средните по твърдост гуми) излезе втори, на по-малко от 0,3 сек от Люис преди Ланс Строл да даде първо постижение. Времето на канадеца обаче бе заличено заради излизане на 9-ти завой. Сайнц и Хамилтън се размениха още веднъж на върха, докато Люис записа 1:06.205. Фетел (с медиум) даде второ постижение, на 0,138 сек от англичанина.

Перес се доближи на 0,147 сек до времето на Хамилтън. Следващото постижение бе на Рикиардо, който излезе пръв с 1:06.075 мин (с гуми медиум).

От Мерцедес пък потвърдиха, че използват днес DAS. По време на самата сесия стана ясно, че от Ред Бул са поискали уточнение от ФИА относно предизвикалата толкова спорове по време на зимните тестове система

Пилотите на Рейсинг Пойнт дадоха първо и второ време, като и двамата бяха със софт. Перес бе пръв с 1:05.889 мин, Строл – на 0,185 сек от него.

Също с най-меките гуми от наличните три типа, предоставени от Пирели на отборите за уикендите в Австрия, състезателите на Мерцедес започнаха следващите си серии. Ботас даде първо време – 1:05.172 мин, но допусна грешка и бързо бе изпреварен от Хамилтън с 1:04.968.

Половин час преди края на тренировката класирането оглавяваше Хамилтън, следван от Ботас, Сайнц, Перес, Норис, Строл, Рикиардо, Льоклер, Фетел. Температурите на въздуха и пистата оставаха почти непроменени. От Рено-то на Естебан Окон се откъсна парче, което падна на трасето. Това доведе до виртуална кола за сигурност, за да могат маршалите да приберат елемента.

Състезателите на Ред Бул бяха доста назад в подреждането до последните двадесетина минути от сесията

Алекс Албон записа шесто време със софт. Макс Верстапен сложи медиум и се завъртя в загряващия си тур.

Това не го разконцентрира особено и резултатът от бързата му обиколка бе трето време, на 0,602 сек от Хамилтън. Джордж Ръсел пък демонстрира прекрасно владеене на автомобила си, когато Данил Квят завъртя своя Алфа Таури точно пред него.

За последните десетина минути от тренировката пилотите в челото сложиха гуми софт. Сериозни размествания обаче не настъпиха. Начело останаха състезателите на Мерцедес, следвани от Верстапен, Сайнц, Перес, Норис, Албон, Рикиардо, Магнусен. Льоклер и Фетел останаха десети и 12-ти. Състезателите на Скудерията не използваха софт в тази сесия.