Макларън MCL38 има по-широк работен прозорец в сравнение с Ред Бул RB20 в момента, заяви Кристиан Хорнер. Шефът на Ред Бул в F1 коментира разпределението на силите в последните надпревари от световния шампионат преди лятната ваканция. Той каза, че в Милтън Кийнс са наясно какво трябва да постигнат с RB20 и полагат всички усилия да го сторят.
„Тяхната кола (на Макларън – б.р.) е в по-добър прозорец от нашия в момента. Има по-широк работен прозорец. При нас представянето е твърде пиково и това прави нещата трудни и за инженерите, и за пилотите. Трябва да върнем баланса в автомобила, да разширим работния прозорец, защото е критичен за температурите и други свързани фактори. Отборът е наясно с това и работим здраво по въпроса“, обясни Хорнер
„Трябва да подобрим представянето си на писта. Както споменах, необходимо е да разширим оперативния прозорец на автомобила. Ако е в правилните граници (на настройките), се класира на полпозишън с разлика от четири десети от секундата като в Австрия. В Унгария изтървахме първата позиция на грида за една десета. Ако слушате Макс [Верстапен], то ще чуете, че и той има затруднения – колата не е такава, каквато иска. Той знае откъде може да се намери представяне. Въпросът е как превръщаш проблемите в решения от гледна точка на инженерите и аеродинамично“, каза още шефът на Ред Бул Рейсинг.
Въпросът с поведението на колата бе повдигнат и във връзка с представянето на Серхио Перес. В продължение на няколко седмици преди ваканцията имаше сериозни съмнения, че мексиканският пилот ще запази мястото си в екипа от Милтън Кийнс, въпреки че скоро преди това бе подписал нов договор. В крайна сметка в отбора решиха да го задържат и да се опитат да му помогнат да си върне формата. Техническият директор на Ред Бул Пиер Ваше заяви в интервю за Моторспорт, че част от обяснението за лошото представяне на Перес е, че колата е станала по-трудна за каране.
„Ние искаме най-бързата кола, но такава, че да може да бъде използвана от пилотите“, заяви Ваше
„Ако направим болида по-бърз, но по начин, позволяващ на Чеко да я използва, то това би означавало, че и двамата ще успеят да извлекат максимума от него. Дори при различни предпочитания, изискванията за автомобила са доста подобни. В стила на управление със сигурност може да има разлики. Но ние няма да използваме това при развитието. Ще използваме настройките на болида“, продължи Ваше.
„При настоящите правила винаги има риск някои новости да направят настройването на автомобилите, балансирането им по-трудно. Това го видяхме и при други отбори. От Мерцедес например споделяха в предишни години, че балансът им е сериозна грижа. Дори Макларън имаха такъв проблем в началото на този сезон. Балансът на настоящите коли се постига доста сложно. Ако създадеш аеропритискане в определена област и не можеш да достигнеш механичен баланс, то ще ти е трудно да използваш какъвто и прогрес да имаш“, допълни техническият директор на Ред Бул.
View this post on Instagram