Начало Избрани Хорнер напълно подкрепя тавана на разходите

Хорнер напълно подкрепя тавана на разходите

591
0
Кристиан Хорнер, Ред Бул
Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул напълно подкрепя правилата за тавана на разходите в F1. Това заяви Кристиан Хорнер. Шефът на екипа от Милтън Кийнс изрази съгласието си с желанието за ограничаването на харчовете в спорта макар че неговият тим наруши тези разпоредби през 2021 г.

В края на миналия октомври беше обявено, че Ред Бул е надвишил тавана на разходите през сезон 2021. Австрийският отбор получи санкция от ФИА в размер на парична глоба от $7 млн. и намаляване на аертотестовете с още 10 %. По този начин Ред Бул ще разполага с още по-ограничено време, което ще прекара във въздушния си тунел.

Хорнер не бе никак съгласен с наказанието на неговия отбор. Британецът заяви, че наказанието на ФИА е било „драконовски.“ Според него, колата на Ред Бул за тази година ще бъде по-бавна с поне 0.5 сек. на обиколка. Същевременно Ейдриън Нюи не даде точна прогноза какви ще се загубите на RB19.

Въпреки наказанието, Хорнер остава привърженик на тавана на разходите и похвали неговата ефективност през сезон 2022.

„Смятам, че принципът на работа е чудесен и води до голяма ефективност“, сподели Хорнер.

„Ако погледна бизнеса сега, в сравнение с този отпреди четири или пет години, щяхме да се окажем с много запаси от резервни части. Те ще са чисто нови, но така и няма да се използват и в крайна сметка ще отидат за скрап.“

„Сега просто не можем да си позволим подобно нещо. В този случай трябва да сме толкова ефективни и ефикасни заради ограничено на разходите.“

„От тази гледна точка това доведе до голяма ефективност в бизнеса. Отървахме се от огромните разхищения, които преди това абсолютно никой не виждаше“, добави шефът на Ред Бул.

От друга страна Хорнер смята, че има някои аспекти на горната граница на разходите, които могат да бъдат усъвършенствани.

„Смятам, че разпоредбите все още са много незрели. Не трябва да забравяме, че те ще се използват едва за втора година.“

„Те все още се развиват и настройват. Тъй като се въвеждат и в частта със задвижващите агрегати – мисля, че по принцип това е нещо добро за F1 и създава по-равностойни условия за игри. Все пак има някои елементи, които все още трябва да се нагласят.“

„В момента наблюдаваме разминаване между финансовите правила за шаситата и финансовите правила за двигателите. От страна на шаситата те могат да си направят коледно парти, а от страна на задвижващите агрегати – твърдо не

„Има някои неща, които според мен трябва да се балансират, за да има последователност в тези лимити. Но мисля, че като цяло това е нещо много положително“, обясни шефът на Ред Бул.

„Може би все още има твърде голяма тежест върху тях. Причината е свързана с факта, че все още проектираме много скъпи двигатели и много скъпи автомобили. В крайна сметка техническите правила постоянно ни подтикват към това нещо.“

„Аз имам мнение, което може да бъде взето под внимание при влизането в сила на техническите и спортни правила през 2026 г. Те важат особено за шасито. Според мен трябва да се обърне по-голямо внимание на факторите за разходите, които се определят от тези технически правила, което от своя страна ще намали натиска върху самия бюджетен таван“, допълни Кристиан Хорнер.

Ред Бул ще представи новия си болид на 3 февруари в Ню Йорк. Екипът от Милтън Кийнс най-вероятно ще покаже само разцветката на RB19, докато истинският автомобил трябва да види бял свят по време на предсезонните тестове в Бахрейн.