Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Конструкторите на Ферари защитават дизайна на F2012

Конструкторите на Ферари защитават дизайна на F2012

52
0
Ферари,Ферари F2012

Първоначалните реакции от вида на новото Ферари F2012 бяха доста различни и от Скудерията защитиха решенията си за болида. Главният конструктор Никола Томбазис заяви, че не особено естетическото решение за носа на автомобила всъщност е възможно най-добро от аеродинамична гледна точка.

Аеродинамиката е и причината Скудерията да избере пулрод предно окачване. То е изисквало доста работа от всички департаменти, докато се изпипа всичко по него и според Томбазис решението ще донесе предимство на Фернандо Алонсо и Фелипе Маса в надпреварите.

Аз лично не смятам, че автомобилът ни е грозен – каза още конструкторът. – Като цяло смятам, че колите, които печелят са хубави, останалите – не. F2012 е изцяло ревизиран проект – малко компоненти от 2011 г. намериха място в него. Той е плод на усилията на страшно много хора. Основната ни цел бе да възстановим аеропритискането, тъй като то ни липсваше миналата година и бе очевидно, че в тази област изоставаме от съперниците си. Смятаме, че резултатите от по-агресивния ни подход са видими с просто око.

Техническият директор на Ферари Пат Фрай споделя като цяло мнението на колегата си. За него F2012 също е нещо специално и се надява това да проличи и на пистата.

Много е вълнуващо да видиш проекта завършен след последните месеци на упорита работа. Има няколко промени в структурата ни за новия сезон. Стив Кларк оглави инженерния отдел, което ще ми позволи да се концентрирам по-добре върху автомобила като цяло. Хирохиде Хамашима започва работа с нас, който както вече казахме има огромен опит. Има някои промени в процеса на извършване на симулации – заяви Фрай.

Според техническия директор на Скудерията всичко по картите за управление на двигателите вече е ясно, изпускателната система ще има слабо влияние върху аеродинамиката и като цяло ситуацията с правилата е стабилна. Програмата за развитие пък включва планирани нови компоненти за третия тест (в началото на март в Барселона) и първото състезание (в Австралия).

Да, колата е доста по-различна от досегашните ни болиди. В нея има малко повече рискове в сравнение с преди. Човек никога не е напълно щастлив – такова е чувството, ако спечелиш първия старт или шампионата. Иначе през 2012 г. аеродинамиката ще остане в центъра на вниманието и развитието на болидите – каза още Фрай.