Шарл Льоклер (Ферари) бе най-бърз и във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Испания. Втори и трети се наредиха пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън. Четвърто място зае Карлос Сайнц с второто Ферари, а Макс Верстапен (Ред Бул) бе пети.
Следобед температурата на въздуха достигна 30 градуса, тази на пистата бе колкото в първата сесия – 44-45 градуса. Отборите отново не се бавиха изобщо и започнаха работа още със светването на зеления семафор. В първите минути Макс Верстапен оглави класирането с 1:20.932 мин пред Карлос Сайнц и Шарл Льоклер, съответно на 0,046 и 0,063 сек. Люис Хамилтън и Джордж Ръсел бяха четвърти и пети. Всички бяха с гуми медиум – това бе основният избор на гуми в началото на втория час за подготовка на пистата Каталуния.
🚥 FP2 GREEN LIGHT 🚥
And the cars come out for 60 mins of practice#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/tAhcZe02kb
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
Шарл Льоклер попита по радиото какво е състоянието на пистата в сравнение с първата тренировка
Отговориха му, че е по-бавна с 1,2 сек спрямо сутринта. В 10-ата минута Валтери Ботас спря отстрани на пистата с проблем в болида си Алфа Ромео. Карлос Сайнц пък бе недоволен от поведението на Алекс Албон на пистата.
📻 „Something’s broken“
Valtteri Bottas has pulled over onto the grass 😖#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
Джордж Ръсел се оплака, че колата му подскача в трети и девети завои. Според него положението бе управляемо, но на ръба. Той все още бе пети, зад съотборника си в Мерцедес. Ботас бе дал шесто време преди колата му да се счупи. Серхио Перес бе седми, следван от Фернандо Алонсо, Пиер Гасли, Естебан Окон, Себастиан Фетел. Ландо Норис бе доста назад, а и се обади по радиото, че лошо преминаване на девети завой може би е повредило пода му. Той кара с пълния пакет модификации на Макларън, докато в болида на Рикиардо не са внедрени всички промени, за да се направи пряко сравнение.
Фетел (със софт) излезе първи 20 минути след началото на тренировката с 1:20.703 мин. Малко след това Верстапен, също вече с най-меките гуми, подобри това време с 0,697 мин. Перес вече бе трети.
Norris is pushing hard but still finding his feet in FP2, dipping a toe or two in the gravel #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/HIFe1rVLxS
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
В следващите бързи обиколки пилотите на Ферари заеха първите две места в подреждането
Шарл Льоклер даде първо време (1:19.670 мин), а съотборникът му Сайнц бе на 0,320 сек. След това Ръсел излезе втори, на 0,117 сек от Льоклер. Всички вече бяха със софт.
What a lap @Charles_Leclerc !!
1:19.670, leading the standings for the moment 🤩
Halfway into #FP2. #SpanishGP pic.twitter.com/7j6oQZENGg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 20, 2022
Хамилтън (със софт) даде трето време, на 0,204 сек зад Шарл. След средата на тренировката Льоклер и Верстапен сложиха медиум за малко по-дълги серии от обиколки. Темпото на Ферари и Ред Бул изглеждаше подобно в тези поредици от турове.
Дългите серии от обиколки бяха преобладаващи в програмите на отборите през втората половина от следобедната сесия на пистата Каталуния.
„Гумите се разпадат“, каза Льоклер по радиото за медиума си, който бе на 12-13 обиколки.
Сайнц съобщи за висока деградация и със софта.
Според първоначалните данни на Пирели отборите може би ще заложат на медиум за старта на надпреварата. Информацията обаче тепърва ще се обработва.
„Медиум са по-бързи от софта според нас, а износването е високо“, казаха от Ферари на Сайнц.
Strike! 🎳#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/OxPFp3hL6H
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
До края на сесията нямаше повече размествания. Льоклер остана пръв пред Ръсел и Хамилтън. Сайнц бе четвърти, следван от Верстапен, Алонсо, Перес. Топ 10 допълниха Фетел, Окон и Мик Шумахер.
Here’s how Friday finished 👀
Final FP2 standings #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/z5oRBmF9Jc
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022