Седми и осми завършиха в Гран при на Унгария пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. Монегаскът бе убеден, че този резултат изглежда по-зле, отколкото всъщност е било темпото на колата.
„Питстопът бе доста бавен, имахме и 5 секунди наказание за превишена скорост в питлейна, така че уикендът отново бе труден. Честно казано, разочароващо е, тъй като смятах, че темпото ни не бе толкова лошо. Един пилот има усещане кога върши добра работа с колата, с която разполага, но понякога никой не го забелязва. А когато не се справиш, всички го забелязват. Така че, да, трудно е, но в крайна сметка това е част от играта“, обясни Льоклер.
„Необходимо ни е да направим крачка напред като Макларън. Сега изоставаме и това бе потвърдено пред последните три състезателни уикенда, така че пак ни предстои много работа. Макар че наистина смятам, че резултатът (в Унгария) е далеч по-лош, отколкото бе усещането в автомобила“, продължи Льоклер
„Първият стинт бе доста добър. След това бавният питстоп наистина ни попречи и ни върна зад Ланс [Строл]. Трябваше да натискам здраво, после ситуацията с Карлос [Сайнц], където загубихме известно време. В третия стинт пак натиснах и колата отново вървеше доста добре. Затова смятам, че резултатът изглежда по-зле, отколкото всъщност бе. Но е очевидно, че особено спрямо Ландо [Норис] все още изоставаме“, допълни пилотът от Монако.
Скоростта на колата не бе единственият проблем, за който Льоклер трябваше да се тревожи. Точно преди старта той забелязал, че сламката за водата била твърде къса и не я достига. Температурите във вчерашната надпревара на пистата Хунгароринг бяха много високи. Имаше грижи и с радио комуникацията.
„Една от четири думи пропада някъде и не се чува от инженера, защото през последните 3-4 надпревари имаме проблеми с радиото.“
„Това също трябва да се оправи. Тонът ми доста се повиши, защото се опитвам да ме чуят. Старая се да не ме разберат погрешно. Въпросът бе да изясним ситуацията правилно при тези проблеми с радиото“, каза още Льоклер.
Сайнц бе доволен, че спечели пет места на старта и направи добър първи стинт със софт.
„Успях да удължа живота на гумите. За съжаление с хард задните се износваха много и нямахме темпото на болидите пред нас. Това е основната ни слабост в момента. Очаквахме повече на тази писта и трябва да потърсим какво да подобрим“, коментира Сайнц.
Sunday snaps from Hungary 📸 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/kncdIvtKVX
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 23, 2023