Макларън има аванс от 0,090 сек в квалификационно темпо, както и същата преднина в дълги серии. В състезателните симулации обаче Ред Бул е чак зад Мерцедес и Ферари, сочи анализът на официалния уебсайт на Формула 1, направен въз основа на данните от петъчните свободни тренировки през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия.
„Успяхме да свършим важна работа и да изградим стабилна основа през първия си ден работа в Джеда“, посочи шефът на Макларън в F1 Андреа Стела
„Натрупахме добро количество обиколки, което даде възможност на пилотите ни да изградят увереност в колата – това е особено важно на толкова високоскоростна, но технически сложна писта. Изглежда разликите пак ще са много малки. Ще трябва да извлечем максимума от потенциала на болида си. Имаме много неща за анализ“, допълни ръководителят на Макларън в Гран при.
| Saudi Arabia Grand Prix – Qualifying Pace Simulation:
— Based on the qualifying simulations from Friday practice, McLaren once again appears to hold the edge in outright pace. Despite that, the battle at the front is expected to be extremely close, with all four leading… pic.twitter.com/tzzTjAUv2i
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) April 19, 2025
| Saudi Arabia Grand Prix – Race Simulation Pace:
— Friday’s long-run simulations indicate that McLaren continues to lead the field on overall race pace. However, Mercedes isn’t far behind, showing strong consistency across stints — with George Russell, in particular,… pic.twitter.com/bF9Tc1IULX
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) April 19, 2025
Ландо Норис бе най-бърз в петък, а съотборникът му Оскар Пиастри остана на 0,163 сек от него. Английският пилот на Макларън бе с най-добри първи и втори сектори, а съотборникът му бе с най-силно време от всички в последната част от трасето. Норис каза, че е работил повече върху себе си.
„Първият ден на писта бе доста приличен. Тук нещата винаги се усещат леко хаотични, защото всичко е толкова бързо, стените са страшно близо, постоянно си на косъм да се удариш. За мен петъкът бе повече за работа върху карането ми, върху мен самия. Може би дори в по-голяма степен, отколкото за работа по колата. Става все по-уверен, така че бих го отбелязал като добър старт на уикенда. Бяха продуктивни тренировки, трупане на увереност и от видяното мисля, че вървя в правилната посока“, обясни английският пилот на Макларън.
Норис призна, че се е надявал на по-голяма разлика спрямо съперниците
„Знаем, че сме бързи. Знаем, че разполагаме със страхотен автомобил, но със сигурност нямаме комфортен аванс. Или поне не толкова комфортен, колкото би ни се искало. Съперниците не са далеч назад“, допълни Норис.
Същевременно Макс Верстапен сам посочи, че темпото на Ред Бул в дълга серия не е толкова силно. Той коментира, че в един бърз тур се чувства по-добре. Анализът поставя екипа от Милтън Кийнс не само зад Макларън, но и зад Мерцедес и Ферари като състезателно темпо. Същевременно осемкратните световни шампиони от Бракли са поставени на позицията зад Макларън, въпреки че бяха по-назад в класирането: Джордж Ръсел се нареди седми, докато Шарл Льоклер бе четвърти. Съотборниците им Андреа Кими Антонели и Люис Хамилтън бяха съответно 11-ти и 13-ти.
От Пирели коментираха, че картината по отношение поведението на гумите не стана съвсем ясна след петъчните тренировки
„Причината бе прекъсването в края на втората сесия. Но на писта като Джеда това е очаквано. От видяното досега изборът на малко по-меки смеси не е изменил сериозно цялостната картина. От малкото наистина дълги серии във втората тренировка не видяхме кой знае какъв грейнинг. Нямаше сериозна промяна и между сесиите. Това може да е фактор, когато се разисква износването за състезанието“, посочи спортният шеф на Пирели Марио Изола.
View this post on Instagram