Начало WRC News Ожие спечели рали Сафари, Рованпера, Еванс и Кацута допълниха четворния успех на...

Ожие спечели рали Сафари, Рованпера, Еванс и Кацута допълниха четворния успех на Тойота

405
0
Себастиен Ожие, Тойота
Себастиен Ожие, снимка Тойота

Себастиен Ожие спечели Сафари Рали Кения, седми кръг от сезон 2023 в световния рали шампионат. Пилотът на Тойота успя да задържи първото място, въпреки трудните и коварни прашни чакълени етапи в африканската страна. Втори завърши действащият световен шампион и съотборник на Ожие Кале Рованпера. Трети и четвърти останаха другите състезатели на Тойота Елфин Еванс и Такамото Кацута. По този начин Тойота записа втори пореден четворен успех в Кения.

Ожие поведе в рали Сафари в средата на петъчния ден. Опитният французин показа отлична скорост и допусна най-малко грешки по коварните чакълени етапи в Кения.

Ожие записа третата си победа от само пет старта досега през сезона. Осемкратният световен шампион едва не загуби първото място във втория специален етап в неделя. Ожие попадна участък от прословутия кенийски пясък „феш-феш“, който изпрати неговия автомобил извън трасето

В този момент Ожие се опитваше да възстанови времето, загубено от Рованпера в каменистия откриващ етап. Състезателят на Тойота се удари в дърво и откъсна цялата задна част на автомобила си. Въпреки това Ожие спечели етапа и върна цялото време, което загуби. После той което закърпи пролуката, използвайки кофа за боклук.

С напредване на рали Сафари имаше още драми. Четирите екипажа на Тойота завършиха предпоследния етап с прегрели двигатели заради влязъл вътре прах. Ожие бе един от най-тежко пострадалите от този проблем. Френският ветеран намали преднината си до едва 9.2 сек. преди пауърстейджа. В крайна сметка той успя да стигне безопасно до финала, въпреки да бе със спукано предно стъкло. Ожие все пак успя да запази първото място с аванс от 6.7 сек. спрямо Рованпера.

„Невероятно! Вижте това, дори в пауърстейджа имам камък на предното стъкло! Имахме много проблеми, с които трябваше да се справим. Това можеше да бъде по-удобно рали за нас по отношение на темпото. Преживяхме много нещастия, но в крайна сметка се връщаме у дома с победа“, сподели Ожие.

Втори финишира Кале Рованпера. Младият финландец определени това като победа, като се има предвид проблемите, които имаше в рали Сафари. Благодарение на този подиум, Рованпера увеличи аванса си във временното класиране.

„Винаги искаш да се бориш за победата, но ние направихме най-доброто, което можехме. Стартирахме с първия автомобил на пътя, така че по отношение на това мисля, че не е толкова лошо. Все пак това са добри точки за класирането“, каза Рованпера.

Борбата за последното място на подиума се водеше между Кацута и Еванс. Японецът обаче получи повреда в хибридната система, заради което загуби ценно време. Така Еванс финишира трети, докато Кацута остана четвърти

Петото място бе заето от Дани Сордо. Пилотът на Хюндай остана на повече от 5 мин. спрямо Ожие. Сордо все пак бе най-предно класираният състезател на южнокорейския производител. Шести и седми се наредиха От Танак и Пиер-Луи Лубе от тима на М-Спорт Форд. Двамата имаха една тежка надпревара в Кения, в която имаха проблеми с гумите на Пирели. Топ 10 допълват Тиери Нювил (Хюндай) и пилотите от клас WRC2 Кейетан Кайетанович и Оливър Солберг с Шкода.

Рованпера увеличи преднината си във временното класиране благодарение на подиума в рали Сафари. Втори е Нювил, следван от Еванс, Танак и Ожие. В същото време Тойота също увеличи аванса си при конструкторите.