Даниел Рикиардо смята, че отлагането на новите технически правила във Формула 1 за 2022 г. няма да повлияе твърде много на пазара пилоти. Гран при отборите трябваше да конструират напълно нови автомобили за 2021 г. и да работят с точно ограничен бюджет. Заради пандемията от COVID-19 обаче правилата бяха отложени за 2022-ра. Същевременно договорите на някои пилоти са до края на настоящата година.
Понастоящем от топ пилотите в спорта само Макс Верстапен и Шарл Льоклер са с потвърдени контракти за периода след 2020 г. Рикиардо е сред състезателите с изтичащи договори – неговият с Рено е до края на настоящата година.
„Всичко е пълен хаос в момента и е трудно да се каже каквото и да е със сигурност. Моето предположение обаче е, че хората ще взимат решенията, които искат, независимо от обстоятелствата”, коментира пилотът в отговор на запитване от австралийския вестник The Age.
„Трудно ми е да повярвам, че някой би подписал едногодишен договор само, за да е свободен агент за 2022 г. По принцип подобна договорка е далеч от идеален вариант. Наистина е интересна ситуация, като се има предвид, че с изключение на Макс и Шарл повечето от нас са без контракт за след 2020 г.”, допълни Даниел, който остана в Австралия след отмяната на първия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2020 г.
Сред най-обсъжданите бъдещи намерения са тези на Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. И за двамата имаше информации, че са получили предложения за удължаване на договорите с настоящите им отбори – Мерцедес и Ферари.