Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Настоящите пилоти не се страхуват повече от предшествениците си да карат на...

Настоящите пилоти не се страхуват повече от предшествениците си да карат на дъжд, убеден е Фетел

1522
0
Себастиан Фетел
Себастиан Фетел; снимка: Астън Мартин

Настоящите пилоти във Формула 1 не се страхуват повече от предшествениците си по отношение карането на дъжд, убеден е Себастиан Фетел. Пилотът на Астън Мартин и Фернандо Алонсо споделиха защо с настоящите болиди надпреварите в условия като тези на пистата Спа-Франкоршамп миналия уикенд са толкова по-трудни. Последният старт на подобен дъжд бе в Япония – на пистата Фуджи през 2007 г. Той започна зад кола за сигурност, която води колоната в продължение на 19 обиколки, после надпреварата бе рестартирана. Алонсо бе сред катастрофиралите тогава пилоти.

„Мисля, че вкусът към риска е същият, какъвто беше тогава. И според мен сме доволни да се състезаваме, стига да е безопасно“, заяви Фетел

„Колите се промениха. Сегашните болиди имат по-голямо аеропритискане. Изглежда „изсмукваме“ повече вода от настилката. Гумите също са различни. Онези, които бяха за екстремно мокър асфалт в миналото, помагаха да се състезаваме по-лесно, когато на пистата имаше толкова много вода. Според мен това са основните разлики.“

Алонсо допълни, че на дългите прави на Спа-Франкоршамп облаците вода зад и около колите се задържаха във въздуха дълго време.

„Затова не смятам, че условията бяха подходящи да се състезаваме. Най-голямата промяна през годините бе видимостта. Според мен колите – поради каквато и да е причина или вследствие на новите правила за аеродинамиката – създават по-голям воден облак, когато автомобилите са в колона. Гумите ни са по-широки, отколкото бяха през 2007 г. Може би екстремният вариант тогава бе малко по-силен. А може би размерът им помагаше при аквапланинг.“

Двукратният световен шампион продължава да е недоволен от решението да се дадат точки за така наречената надпревара. Но категорично заяви, че решението да няма истинско състезание е било правилно. Същото бе и мнението на друг двукратен носител на короната в Гран при – Мика Хакинен

„Винаги ми е харесвало да карам на пълна газ във Формула 1 и който и да е друг вид надпревари. Но поддържам взимането на решение от гледна точка на безопасността. Вярвам, че рейс директорът Майкъл Маси взе правилното решение миналата неделя на Спа. Наистина трябва да се замислим какво би станало ако бе позволено провеждането на пълна състезателна дистанция и някой – пилот или зрител – пострадаше или нещо по-лошо. В такъв случай дискусията след Гран при на Белгия от сезон 2021 щеше да е съвсем различна. Формула 1 като цяло остава опасна в същността си. Почти загинах на Аделаида през 1995 г., така че говоря от личен опит.“

Хакинен посочи колко е бил повлиян от гибелта на Аертон Сена и Роланд Ратценбергер през 1994 г. Посочи, че катастрофата и след това смъртта на Жул Бианки са припомнили опасността на по-младите поколения.

„При акваплинг нямаш контрол върху колата – никакви спирачки, никакво управление. Това е една от причините защо условията на Спа бяха толкова опасни. При непрестанен дъжд водата спира да се оттича. Настоящите болиди имат около 1000 к.с., тежат 752 кг и изхвърлят във въздуха водна пелена. Определено не искаш да се изпързаляш с 300 км/ч на Спа или на която и да е друга писта. А през уикенда там вече се бяха случили сериозни инциденти. И в W Series, и при Ландо Норис те бяха причинени от загуба на сцепление“, обясни още Хакинен.

Според последната метеорологична прогноза за Гран при на Нидерландия на пистата Зандвоорт няма да има повторение на станалото на Спа

Не се предвижда дъжд за нито един от дните на уикенда. В събота ще е най-облачно. Най-топлият ден ще е в неделя – слънчево със съвсем малко облаци.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.