Джордж Ръсел финишира пети в Гран при на Саудитска Арабия. Пилотът на Мерцедес потегли трети и се движеше на тази позиция в по-голямата част от надпреварата. За нещастие проблеми с гумите в заключителната фаза го лишиха от още едно качване на подиума. Съотборникът му Андреа Кими Антонели финишира шести в Джеда.
Ръсел прави много силно впечатление от началото на сезон 2025. Британецът спечели три подиума в първите четири старта, като в Бахрейн финишира втори. Така той стана най-сериозният съперник на Ландо Норис и Оскар Пиастри, които доминират след старта на кампанията.
Миналия уикенд Ръсел отново показа добро темпо. Пилотът на Мерцедес се нареди трети на стартовата решетка и беше много доволен от представянето. Той дори призна, че е можел да бъде на полпозишън, ако не е имал лош първи сектор в последната си летяща обиколка.
Ръсел потегли добре и запази третото място в началната фаза на надпреварата. Подобно на съперниците си, той направи едно спиране в бокса и се върна на трасето с твърди гуми. За нещастие, състезателят на Мерцедес загуби скорост във втората фаза на борбата. Това позволи на Шарл Льоклер и Ландо Норис да го застигнат и изпреварят броени обиколки преди финала. Така Ръсел остана пети при развяването на карирания флаг и пропусна да запише още един подиум на сметката си
Ръсел разкри, че гумите му са се нагрявали прекалено много по време на състезанието. Това на свой ред е довело до загуба на сцепление в многото бързи завои на пистата в Джеда.
„Всичко беше свързано с гумите. За съжаление нашите страдаха от прегряване. В началото на втория стинт натисках доста, за да остана с Верстапен. Бързо стана ясно, че няма да успеем да се задържим зад него“, призна Ръсел.
„Опитах се да управлявам малко повече гумите. Но заради тяхната възраст и износване нямах нужното темпо. Това позволи на Льоклер и Норис да минат пред мен.“
„След това гумите просто си отидоха и всичко се свеждаше до това просто да финиширам на пето място. В крайна сметка нямахме нужното темпо. Дори да бяхме успели да постигнем повече в различни моменти, това беше максимумът, с който разполагахме“, добави пилотът на Мерцедес.
Ръсел също така призна, че прегряването на гумите е една от най-големите слабости на F1 W16.
„Ще вземем всички позитиви от този уикенд. Знаем, че в момента прегряването на гумите е слабост на нашия автомобил. Всички са фокусирани върху подобряването на това нещо. Ще трябва да приемем, че се финиширахме пети. Всички искаме да направим стъпки в тази област и то възможно по-бързо“, заключи Джордж Ръсел.
Съотборникът на Ръсел Андреа Кими Антонели финишира шести в Джеда. Италианецът също имаше проблеми с гумите и нямаше нужното темпо, за да остане в челната петица. Антонели все пак успя да задържи зад себе си Люис Хамилтън, който беше с по-свежи гуми
„Беше трудно състезание. Като цяло съм доволен, че финиширах шести. В първия стинт се борих с недозавиването и гумите медиум. Предните гуми започнаха да се износват доста рано, така че темпото ни не беше силно в началните етапи. Чувствах се по-добре с твърдата смес след спирането ни в бокса. Скоростта ни в последните 10 обиколки беше конкурентна. Все пак трябваше да разберем този проблем, тъй като през цялото състезание страдахме от прегряване на гумите“, коментира Антонели.
„Състезанието все пак беше още един урок за мен. Беше интензивен троен уикенд. Има много неща, които да разгледам и върху които да работя. Също така очаквам с нетърпение известно време за възстановяване и да се върна по-силен в Маями. Ще продължим да натискаме като отбор, за да се подобряваме и да надграждаме с напредване на сезона“, добави пилотът на Мерцедес.
Thank you to our team trackside and in the factory for a HUGE effort over our first triple header of the season
Much to be proud of, Team
pic.twitter.com/BRsaiyNBzw
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 21, 2025