Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Производителите на задвижващи системи се обявиха против промяна в правилата за 2026...

Производителите на задвижващи системи се обявиха против промяна в правилата за 2026 г.

7197
0
задвижваща система, мотор, агрегат, двигател, задвижващи системи
снимка: Мерцедес

Производителите на задвижващи системи се обявиха против промяна в правилата за 2026 г. Те призоваха ФИА да не прави изменения във вече договорените разпоредби за двигателите.

ФИА обяви новите технически правила за задвижващите системи още през 2022 г. Федерацията се стреми да постигне равномерно разпределение на мощността между традиционния двигател с вътрешно горене (ДВГ) и електрическата енергия. Новите болиди също така ще използват само устойчиво гориво

За да се постигне това, новите правила за шаситата налагат някои ограничения в аеродинамиката. Въпреки това се появи се появиха предположения, че ФИА може да се наложи да направи още промени за да се увеличи мощността на ДВГ. Планът е следващите задвижващи системи да разполагат с поне 1100 к.с.

„Ако са необходими някои промени, аз съм напълно убеден, че производителите на двигатели ще помогнат и ще си сътрудничат“, заяви и Никола Томбазис миналата седмица.

Това нещо е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи. На практика новият правилник за двигателите може да бъде преразгледан само с единодушното съгласие на производителите на двигатели в F1. Тук се включват Мерцедес, Ферари, Рено и Хонда, както и Ауди и Форд, които ще се присъединят през сезон 2026.

Някои от производителите дадоха да се разбере, че според тях няма възможност за маневриране, тъй като работата по двигателите за 2026 г. вече е сериозно напреднала.

„По отношение на силовите агрегати е вече твърде късно да се правят промени“, заяви Тото Волф. „От страна на шасито има възможни настройки, които трябва да направим. От страна на двигателя процесът е твърде напреднал.“

„Има отбори, които вече смятат, че са на опашката. Има и други отбори, които ще смятат – и OEM [производителите на оригинално оборудване] – че са свършили добра работа. Това е нормалният вид борба по отношение на регламентите.“

В момента мощността на отделните задвижващи системи е доста близка. Предположенията са, че тя е около 1000 к.с. Знае се, че мощността на двигателя на Рено е по-ниска в сравнение с тази на Мерцедес, Хонда и Ферари. Французите поискаха помощ от ФИА, но в крайна сметка не срещнаха подкрепата на своите съперници

От Рено се фокусираха изцяло върху новата задвижваща система. Френският производител се надява да навакса изоставането си и да разполага с конкурентна задвижваща система през 2026 г.

Междувременно Бруно Фамен се съгласи с казаното от Волф.  Според него вече е трудно да се правят промени по двигателите, тъй като производителите вече работят по тяхното развитие от няколко години.

„Трябва да сме внимателни, защото от страна на шасито не се прави почти нищо – защото няма реален регламент“. Но по отношение на задвижващите системи вече работим близо две години“, каза Фамен.

Кристиан Хорнер обаче е на друго мнение. Според шефа на Ред Бул, все още има време за промени по двигателите. Хорнер също така предпазлив по отношение на мотивите за съпротивата от страна на Мерцедес.

„Винаги се намира някой, който не иска да се променя“, каза той. „Но това зависи от ФИА. Те разполагат с всички знания и симулации. Както казвам, никога не е твърде късно за промени.“

„Трябва да се гледа кое е най-доброто за F1 и кое ще доведе до най-добрите състезания. Затова вярвам, че [ФИА] и ФОМ ще вземат правилните решения. Независимо дали това е необходимо или не, те разполагат с всички знания, за да го направят“, добави шефът на Ред Бул.