Начало Избрани Ръсел: Гумите за екстремно мокър асфалт са безсмислени

Ръсел: Гумите за екстремно мокър асфалт са безсмислени

2415
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел, снимка Пирели

Джордж Ръсел разкритикува гумите на Пирели за мокра писта. Според него, използването на смесите на практика е безсмислено след случилото се в спринтовото състезание на Спа. От Пирели също се съгласиха, че няма смисъл тези гуми да се ползват само при движение зад сейфти кар.

Традиционно всички пилоти са длъжни да използват мократа настилка. Това важи най-вече когато се движат зад автомобила за сигурност преди старт на дадено дъждовно състезание. Има обаче и една аномалия- когато условията станат подходящи за състезание, гумите за мокър асфалт на практика стават безполезни.

Пример за това бе случилото се в спринта на Спа. Тогава стартът бе отложен заради лошите метеорологични условия. След това рейс контролът обяви, че спринтът ще започне зад кола за сигурност и че пилотите са длъжни за използват гуми за напълно мокра писта. Въпреки това някои пилоти, сред които и Ръсел, казаха по радиото, че трасето е по-подходящо за интермедии

Голяма част от пилотите веднага спряха в бокса за интермедии при старта на спринтовото състезание. Обиколка по-късно всички болиди смениха гумите за мокро с интермедия. Така отново се доказа, че слагането на тези гуми на практика е безсмислено.

„Гумите за екстремно мокър асфалт са безсмислени. Това са наистина, наистина лоши гуми“, заяви Ръсел. „Вероятно обиколката с тези гуми с шест или седем секунди по-бавна от тази с интермедия. Единствената причина, поради която бихме карали с гуми за екстремно мокър асфалт, е, че бихме попаднали в аквапланинг с интермедия. В крайна сметка това трябва да се подобри значително в бъдеще.“

„Аквапланингът при сравнително малко вода е наистина значителен. Спомням си, че гледах старите видеоклипове на борда от 2007 г. с [Фелипе] Маса и [Роберт] Кубица във Фуджи. Там имаше толкова много вода, а те все още натискаха с пълна сила“, продължи Ръсел. „Спомням си, че правих тестове на Спа с болиди от F3 и Формула Рено с гуми на Hankook и Мишлен. Тогава аквапланингът не беше нещо особено. Все пак оценявам, че развиваме над 200 мили в час при тези условия. Въпреки това има нужда от значителни подобрения при този вид гуми“, добави Джордж Ръсел.

Пилотът на Ферари Шарл Льоклер се съгласи с мнението на Ръсел.

„Трябва да се поработи върху това, защото имаме гуми, които са много бавни, но са много добри за аквапланинг. Но ние никога не караме при такива условия заради видимостта“, каза Льоклер.

„Тябва да се движим с интермедии при необходимост. Да, в момента е доста сложно. Смятам, че гумите за екстремно мокър асфалт трябва да са по-бързи и по-близки до интермедиите. Така ще работим повече с тях, отколкото с интермедия„, добави пилотът на Ферари.

От Пирели коментираха твърденията на Ръсел и дори се съгласиха с казаното от британеца

„Трябва да разделим два проблем. Първият е свързан с видимостта, а вторият – с представянето на гумите за мокро“, каза Марио Изола.

„Когато тествахме тази гума за мокро без одеяла, установихме, че представянето на пистите „Фиорано“ и „Пол Рикар“ е с пет или шест секунди по-добро от това на старите гума за мокро. Загряването също не беше проблем.“

„Ето защо изпратих искането [за смяна на гумите]. Всички отбори гласуваха да въведат новите гуми за мокро по време на сезона, защото имаха докладите от тестовете. Те се съгласиха, че е добра стъпка да се въведат новите гуми за екстремно мокра настилка. Може би това представяне все още не е достатъчно, за да предизвика правилния кръстосан ефект с интермедиите“, добави спортният директор на Пирели за F1.

„Това са гуми за движение само зад автомобила за сигурност или пък за напълно мокра писта? Много пъти сме обсъждали видимостта, която е проблем. ФИА и всички отбори работят по някои устройства, които могат да подобрят видимостта. Те искат да намалят пръските, които идват не само от гумите, но и от дифузьора. Ако гумата за мокро се използва само зад колата за сигурност, тогава съм съгласен с пилотите, че в момента тя е безполезна. Трябва да решим каква е посоката, която искаме да поемем в бъдеще, за да разработим продукта, който е необходим за F1“, завърши Марио Изола.