Алекс Ринс вярва, че екипът на Сузуки е заслужавал победата в Гран при на Австралия. Испанецът спечели днешната надпревара на пистата Филип Айлънд, макар и да потегли от десета позиция. Това бе първи успех за Ринс и Сузуки от края 2020-та.
No words yet, just this 💙😁@MotoGP @Rins42 #AustralianGP pic.twitter.com/ApFczjNPM0
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) October 16, 2022
По-рано тази година от Сузуки заявиха, че напускат кралския клас след края на настоящата кампания. Решението на марката от Хамамацу дойде доста изненадващо, тъй като е само две години от последния успех на японците с Жоан Мир.
След новината за оттеглянето от MotoGP, сезонът за Сузуки започна да става все по-тежък. Пред победата си в Австралия, Ринс се качи на подиума в Аржентина и Америка. В същото време бившият световен шампион Жоан Мир претърпя серия от разочароващи резултати и дори финишира извън зоната на точките във Филип Айлънд.
Това е едно от последните състезания на Ринс с тима на Сузуки. От следващия сезон 26-годишният състезател ще бъде част от екипа на LCR Хонда. Въпреки оттеглянето на Сузуки той похвали марката за това, че никога не се е отказала да се бори до край.
„Не беше лесно за нас като отбор да знаем, че догодина Сузуки няма да продължи в шампионата. След тази новина имахме не толкова добри състезания“, сподели Ринс.
„Освен това участвах в катастрофи с други състезатели, а в Барселона си счупих ръката. Ключът беше да не се отказваме. Честно казано никога не сме хвърляли кърпата.“
„Сузуки заслужаваше да спечели в Австралия. Този успех e важен за целия отбор, както и за тези, които получиха договори за следващата година. Също така не трябва да забравяме и за тези, които не получиха договор. Тази победа е още по-специална за тях.“
Ринс стана седмия различен победител през сезон 2022 в MotoGP. Испанецът водеше за кратки периоди от надпреварата. Той призна, че се е надявал да успее да се откъсне, тъй като пилотите пред него са карали прекалено бавно. Също така призна, че е бил принуден да промени тактиката, когато е загубил лидерството.
„Чувствах се доста добре от самото начало. Успях да управлявам задната гума наистина добре“, каза Ринс.
„Когато бях зад Пеко или в началото зад [Хорхе] Мартин, разбрах, че карат прекалено бавно. Затова се опитах да остана отпред и да отворя малка разлика. Също така се грижех за задната гума да не превърта твърде често.“
„Но те ме изпревариха на правите. Заради това че реших да остана зад тях и да се опитам да стигна до края на състезанието с малко повече ресурс. Знаех, че ако започна последната обиколка на втора позиция, имам шансове да изпреваря Пеко в участъка между първи и втори завой“, допълни Алекс Ринс.
We HAD to do it! 💪🏻 We couldn’t just LEAVE 🤷🏼♂️ …Dedicated to all of the people that has worked in, helped or supported Suzuki through the years and never lose their faith. Only 2 races to end the dream but these memories will last forever 💙#AustralianGP #MotoGP #Suzuki #42ins pic.twitter.com/I4GFL3YNYi
— Alex Rins (@Rins42) October 16, 2022