Карлос Сайнц направи анализ на първия ден от състезателния уикенд в Япония. Пилотът на Ферари беше доволен от своя автомобил и призна, че се намира „по-близо до Ред Бул от очакваното.“ Сайнц също така очаква Мерцедес и Макларън също да бъдат много силни на това трасе.
Този уикенд F1 се завърна в Япония. Състезанието на Сузука беше преместено с няколко месеца напред заради метеорологични и логистични причини. Това е първият случай, в който Сузука приема старт от F1 през пролетта.
Очакванията бяха Ферари изостава по-сериозно от Ред Бул на уникалното японско трасе, изпълнено с бързи завои. Сайнц обаче опроверга това нещо и даде трето време в FP1. Испанецът изоставаше с малко повече от две десети спрямо Макс Верстапен. Във втората тренировка Сайнц остана по-назад. Времената в тази сесия обаче не бяха показателни заради трудните метеорологични условия, при които се проведе
Пилотът на Ферари призна, че е бил по-близо до Ред Бул от предварително очакваното.
„Малко по-близо сме до Ред Бул от очакваното. Има наистина положителни знаци по отношение на напредъка, постигнат от преди пет месеца [когато F1 за последен път се състезава на Сузука] до сега“, сподели Сайнц.
„Очевидно не знаем какви натоварванията и режимите на двигателя на всички останали. Усещането е, че сме по-добре. Миналата година бяхме с осем десети по-слаби в квалификацията, а тук да сме с две десети по-слаби в FP1. Това добро усещане или добра стартова база. Но все пак [Ред Бул] ще бъдат трудни за побеждаване този уикенд“, обясни пилотът на Ферари.
„Мисля, че полето отново изглежда доста сгъстено с отбори като Макларън и Мерцедес. Ред Бул отново е с крачка напред, но с по-малка крачка, отколкото може би си мислех. Би трябвало и там да има интересна битка.“
Запитан за увереността, която демонстрира в момента, Сайнц отговори така: „Бях уверен в Бахрейн, уверен в Джеда, уверен в Австралия. Тази сутрин започнах уверен и тук.“
„Направихме добър зимен тест. Разбрахме добре колата, намерихме настройки, които малко или много изглежда работят навсякъде. Също така знаете, че колата ни тази година просто е по-добра, което също помага“, заключи Карлос Сайнц.
Другият пилот на Ферари Шарл Льоклер остана шести в първата тренировка на Сузука и трети във втората. Според него нарушената означавала, че отборът от Маранело трябва да отговори на „много въпроси“ в събота
„Все още има какво да научим. Трябва да изпробваме доста неща“, каза Льоклер. „Утре ни предстои FP3. Надява се да няма дъжд. Там ще можем да тестваме нещата, които все още са отложени, защото една [свободна тренировка] е доста малко време.“
„Това е така защото правиш само първата обиколка, а след това пистата е много зелена и много хлъзгава. Заради това не можеш да научиш нищо в тази първа обиколка, а след това минаваш на софт. Ние имахме само една или две обиколки с тези гуми, което е малко пробег. Все още има много въпроси, на които трябва да се отговори, както и неща, които трябва да се поправят преди квалификацията“, добави пилотът на Ферари.
Blink and you’ll miss it 💨#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/5Zs3DvfkuN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 5, 2024
Този уикенд Льоклер използва каска, посветена на Жул Бианки. Французинът претърпя ужасяваща катастрофа в Гран при на Япония 2014. Няколко месеца по-късно той почина. Льоклер е много близък с бившия пилот на Маруся, който е негов ментор и кръстник.
Such a special helmet ❤️#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/4eDcFAh3VZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 5, 2024