Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Съвестта ми е чиста относно споразумението с Ферари, каза Тод

Съвестта ми е чиста относно споразумението с Ферари, каза Тод

1311
0
Луис Камилери, Жан Тод
Луис Камилери и Жан Тод; снимка: Майкъл Потс

Президентът на ФИА Жан Тод заяви, че съвестта му е чиста по отношение на споразумението, сключено между международната автомобилна федерация и Ферари след приключване разследването на задвижващата система на Скудерията за 2019 г. Изявлението му дойде в интервю за Кориере дела Сера в отговор на въпрос как ще коментира твърденията, че се е отнесъл благосклонно към италианския тим, тъй като синът му Никола е мениджър на Шарл Льоклер.

„Хората неизменно говорят. Днес ще измислят нещо друго. Приказките вървят около седмица и след това дискусията се измества към друга тема.“

„Истината е, че приех и доброто, и лошото на това споразумение. Съвестта ми е чиста. За мен най-важното е да сме честни и етични към членовете на ФИА. Със споменатата ситуация се справихме професионално и следвайки правилата“, каза Тод

„Освен това при взимането на решения взимам предвид мнението и на други хора, предоставящи ми информация. Не действам сам.“

Президентът на ФИА отбеляза, че началото на сезона във Формула 1 е станало възможно благодарение на работата в екип. Той добави, че намаляването на годишните харчове ще доведе до промени в отделни отбори, но е било наложително. (Специален материал за това как бюджетите във Формула 1 експлодираха може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 238.)

„Бяхме длъжни да се опитаме да разрешим проблемите, дори такива, с каквито никога не се бяхме сблъсквали досега. Трудихме се рамо до рамо с Чейс Кери и неговия екип. Възползвахме се от момента, за да помислим за бъдещето на F1. Не само сезонът бе заложен, а много повече. Трябваше да сме амбициозни, за да постигнем силни резултати. С досегашните разходи ситуацията бе неуправляема, а разликите между големи, средни и малки отбори – твърде големи. Какъв е смисълът да се харчи над половин милиард годишно? Формула 1 трябваше да се приспособи, беше въпрос на оцеляване.“

Тод каза още, че не само Формула 1 трябва да е креативна по отношение на тазгодишния си календар, но и други администрирани от ФИА дисциплини като Формула Е и WRC

Освен това той не се опасява, че икономическата криза ще доведе до съкращаване на разходи за т.нар. „зелени“ инициативи.

„Тъкмо напротив. В момента светът е изключително чувствителен към климатичните промени. Автомобилната индустрия се променя и за да оцелее, автомобилният спорт трябва да служи все повече като лаборатория за изпитване на решения за опазване на околната среда и безопасността.“

Жан Тод изкара част от кариерата си във Ферари и постигна едни от най-големите успехи в историята на Скудерията. Той обаче отказа да коментира раздялата на Себастиан Фетел и тима от Маранело, казвайки само, че се надява четирикратният световен шампион да си намери кокпит за 2021 г.

„Автомобилният спорт е комбинация от човек, автомобил и отбор. Побеждава единствено работещата комбинация от тези три фактора. Ако липсва и един от елементите, не се получава и вече сме го виждали. Без кола нито [Фернандо] Алонсо, нито Фетел спечелиха нещо. Себастиан биеше, когато разполагаше с (добър) автомобил (в Ред Бул – б.р.). Същото важи за [Михаел] Шумахер. Той дойде във Ферари през 1996 г. и чака до 2000-та за титлата. Може да притежаваш талант, но без нужните средства – екипа, издръжливостта – не си в състояние да се справиш.“