Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Трабант се възражда

Трабант се възражда

419
0

По време на автомобилния салон във Франкфурт тази есен немският производител на играчки Herpa поднесе една от най-големите сензации, като представи прототип в мащаб 1:10 на нов Трабант.
След реставрирането на икони като Фолксваген Бръмбар и Мини, това ще е поредният култов автомобил, който ще се появи отново.
Мениджърът на Herpa Клаус Шиндлер е един от милионите хора по света, чието сърце е запленено от години от вездесъщото Траби.
Той е човекът, направил всичко възможно правата върху името Трабант да бъдат откупени и компанията му да инвестира в проекта.
По време на представянето на проекта обаче, говорителката на компанията обяви, че само в Германия се продават по над 100 000 броя от произвежданите от фирмата малки миниатюри на модела.
Herpa e един от най-добрите производители на модели в света и печалбите са наистина достатъчни, за да се финансира вече дори автомобилно производство. Още повече, че то съвсем няма да е голямо.
Планират се по 5000 броя на година от новото Траби, чиято цена обаче може да достигне и 50 хиляди евро.
Дизайнът е силно повлиян от класическите форми на митичната кола, но, разбира се, е осъвременен. За разлика от същинското Траби, новият проект е с 5 врати. Двигателите почти сигурно ще идват от BMW, а шасито ще се произвежда с компоненти от Фолксваген.
Все още се търси място, където да се произвежда новото Траби, като се предпочитат източните провинции на страната, за да се спази традицията.

Легендата
Производството на Трабант стартира официално на 7 ноември 1957 г. в Цвикау, Саксония, Източна Германия.
Началото е поставено в чест на 40-ата годишнина от Великата октомврийска социалистическа революция. Името също не е избрано случайно – Трабант на немски означава Спътник. Избрано е в чест на първия изкуствен спътник на земята, който руснаците пускат на 4 октомври през същата 1957 година.
Автомобилът е построен на базата на предвоенния DKW F8, в чийто заводи, част от групата Auto Union (днес Ауди), започва производството.
Колата е с двутактов, двуцилиндров двигател. Първоначално обемът му е 499 куб. см. Означението е Р50. По-късно се появява моделът Р600 с обем на мотора 594 куб. см. Скоростният лост е на волана, а отзад колата е на листови ресори.
Поради липсата на метал скоро след началото на производството си, част от панелите започват да се правят от алтернативни материали, довели до прозвища като Картоненият тигър, Кашонът и т.н.
Таванът и капаците се правят от материал, който сам по себе си е забележителен. Той е смесица на немска формалалдехидна смола с отпадъци от съветската лека промишленост.
Колата печели сърцата на хората с отсъствието на всякаква капризност и удобство дори за четирима.
Капацитетът на производството обаче е ограничен и до края на производството през 1991 г. само 2 години след падането на Берлинската стена са продадени едва 3 милиона броя. Въпреки силно замърсяващите околната среда мотори, Трабантите имат специален статут в Германия и още се движат, като на практика съвсем малка част от тях, правени в последните две години, са с нови мотори от Фолксваген Поло.