Люис Хамилтън циментира позицията си сред най-добрите спортисти в света, посочи Тото Волф, след като англичанинът спечели седма титла в кариерата си във Формула 1. Пилотът на Мерцедес триумфира в Гран при на Турция след особено труден уикенд за тима си.
„Люис циментира позицията си сред най-добрите спортисти в света. Изравни по титли Михаел Шумахер, абсолютен рекордьор е по полпозишъни и победи“, каза Волф
„Сезонът е много труден. Той се изолира с единствената цел да завърши успешно този шампионат, но това бе важно. Не допусна никакви грешки и това само показва колко отдаден е. Изключително дисциплиниран, стоя си вкъщи и след това си вършеше работата на пистата. Карането му беше просто безупречно. Не допусна нито една грешка за разлика от останалите, при това с кола, която не беше най-добрата в тази конкретна ситуация.“
След спечелването на короната, с която Хамилтън изравни постижението на Михаел Шумахер, отново бе засегнат и въпросът за това, че Люис още няма нов контракт.
„По отношение на договора мисля, че гледаме повече към края на година. Не че не можем да намерим време, но не искам да притискам никого преди Абу Даби. Когато стане, ще стане“, посочи Волф.
„Люис обича надпреварите – също като отбора и аз самият. Животът му просто няма да е толкова интересен, ако спре. Аз лично го виждам да продължи още известно време.“
Що се отнася конкретно до Гран при на Турция, то според Волф предимството на Хамилтън бе, че се опази от грешки
Той коментира и представянето на Валтери Ботас, което бе на другия полюс. Финландецът се завъртя шест пъти по време на състезанието.
„Гумите преминаха през различни фази. Повечето пилоти, които сложиха нови интермедии и след това натискаха здраво, имаха грейнинг. Ланс [Строл] водеше, после сложи такива гуми – което в конкретния момент бе правилната стратегия – и после видяхте какво стана. Разликата при Люис бе, че той опази колата си на пистата при трудното начало, когато колата ни не бе конкурентоспособна. Той разбираше поведението на гумите, кога да кара по-бързо и как да ги накара да издържат.“
„Според мен Валтери имаше постоянни проблеми с гумите, които в нито един момент не бяха с точната температура. Макс [Верстапен] мисля, че се завъртя три пъти и Господ знае колко още подобни случая имаше. Беше като една ужасна спирала. Много трудно е като се случи да се върнеш на добра позиция. Мисля, че на Валтери просто нищо не му се получи в състезанието.“
Toto really said imma need to lie down after all that. 😂 pic.twitter.com/7AOVkPr4uN
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 15, 2020