Гран при на Катар е едно от последните попълнения в календара на Формула 1. Първото ѝ издание е през 2021 г. Не се провежда през 2022-ра заради световното първенство по футбол, което е в Катар. Връща се в Гран при листата за 2023 г. По принцип организаторите имат 10-годишен договор за приемането на F1 старт в страната.
Първата Гран при на Катар е на пистата Лосаил, където остава до 2024 г.
Възможно е обаче по-нататък състезанието да бъде преместено на друго трасе. Страната влезе в календара след успешни преговори преди две години, проведени вследствие отмяната на Гран при на Австралия. Пандемията от COVID-19 има последствия за подредбата на F1 календара до ден-днешен. Стартът в Шанхай, Китай например бе отменен за четвърта поредна година.
Лосаил Интернешънъл Съркюит е добре позната в автомобилния и мотоциклетен спортове писта. Построена е за по-малко от година от над 1000 работници. Официалното откриване на струващото $58 млн. трасе е през 2004 г. Тогава там за първи път се провежда Гран при от MotoGP, спечелена от Сете Гибернау. Конфигурацията е дълга 5,418 км със старт-финална права от малко над 1 километър. Пистата отвсякъде е заобиколена с изкуствена трева, чиято цел е да предотвратява навяването на пясък на асфалта.
През 2007 г. на Лосаил е монтирано осветление, позволяващо провеждането на различни надпревари вечер и нощем
По онова време това е най-големият проект за външно осветление. Още през сезон 2008 MotoGP провежда нощно състезание в Катар.
Първият състезателен уикенд за Гран при на Катар бе белязан от поредица разправии през прословутия сезон 2021. От Ред Бул имаха съмнения в колата на Мерцедес, но не подаваха официален протест. Причината бе превъзходството на Люис Хамилтън в Бразилия. Андрю Шовлин заяви, че от ФИА са добре дошли да проверяват задното крило на F1 W12 когато пожелаят. Впоследствие от федерацията затегнаха тестовете за задни крила. Спиране на Пиер Гасли на пистата в края на квалификацията доведе до наказание за Макс Верстапен, тъй като не намали. Кристиан Хорнер нападна маршал на ФИА и бе разследван за това. Получи предупреждение, а накрая задното крило на Мерцедес издържа новите, по-сериозни тестове.
2002 г. е пропусната, тъй като в Катар се провежда световното първенство по футбол. Формула 1 се завръща там за сезон 2024. Организаторите имат 10-годишен договор за провеждане на Гран при старта.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Пиастри: Огледалото беше в зоната за спиране на първи завой, където се изпреварва. 30 тура ли щяха да го оставят там?
- ФИА: Огледалото на пистата не налагаше излизането на сейфти кар, тъй като бе извън състезателната траектория
- Заубер най-после взе точки през сезон 2024
- От Мерцедес не разрешили на Хамилтън да прибере колата, за да не се прехвърля наказанието му към Абу Даби
- Макларън: Имаше жълт флаг, изчезна след секунди, а ситуацията остана същата. Няма пропорционалност в наказанията
- Хорнер: Никой не притиска Перес. Ще го оставя сам да стигне до собствени изводи
- Ръсел: Знаем, че Макс е боец и е агресивен. Не съм очаквал нищо различно
- Льоклер: Можехме да сме втори и трети ако не беше спуканата гума на Карлос
- Верстапен бесен на Ръсел: Не съм виждал някой да се опитва така да прецака друг човек
- Бин Сулайем: Не е работа на никого да се бърка на ФИА. Защо да отговарям? Медиите не гласуват във ФИА
- Норис: Не съм идиот. Ако знаех, че имаше жълти флагове, щях да намаля
- Алпин подготвя смяна на Окон с Дуън за финала в Абу Даби
- Ред Бул: Кармата е красиво нещо. Макс определено не караше ненужно бавно днес
- Верстапен триумфира в Катар
- 2024 Гран при на Катар – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Верстапен: Карам така, както смятам, че е възможно и спрямо това какво е разрешено от правилата
- Основателно ли е недоволството на Ръсел от отборната тактика на Макларън в спринта в Катар?
- Как Ред Бул подобри темпото на RB20 за часове
- Ферари ще опита „да поиграе малко със стратегията“
- Макларън: Условията се промениха, колата ни стана трудно управляема
- Според Ръсел инцидентът с Макс съсипал последния му квалификационен опит
- Верстапен наказан заради ненужно бавно каране, губи пола
- Верстапен премина от „Все едно карах рали кола“ до полпозишън: Пълна лудост, изобщо не очаквах!
- Верстапен на полпозишън за Гран при на Катар
- Норис планирал още от Бразилия да пропусне Пиастри
- Пиастри пръв в спринта в Катар, двоен успех за Макларън
- Кой ще е съотборник на Верстапен? Марко: При нас всичко е за Макс. Само той може да стане шампион с Ред Бул
- Бивш кадър на Мерцедес е новият резервен пилот на Алпин за сезон 2025
- Хамилтън не е искал да участва в Абу Даби теста с Ферари: Не ме вълнува да карам за първи път червената кола там
- Уилямс се бори с последствията от 15 катастрофи и как Колапинто все пак може да се озове в Ред Бул
- Льоклер: Представянето в тренировката бе по-добро от очакваното, 4-5-то място е реалността
- Ръсел: Нямаме какво да губим, ще се целим високо. Хамилтън: Просто съм бавен, едно и също всеки уикенд
- Норис: Целта ни е двоен успех. Знаем, че ще е битка. От Мерцедес ще са бързи, Ферари също
- Верстапен се оплака от липса на баланс, Перес – от Льоклер
- Норис спечели квалификацията за спринта в Катар
- Ауди продаде на Катар част от дела си в Заубер
- Льоклер пред Норис и Пиастри в тренировката на Лосаил
- Льоклер: Няма да имаме повече проблеми със Сайнц. Сега трябва да опитаме да спечелим конструкторската титла
- Верстапен ще получи $19 млн. по-малко като бонус за сезон 2024
- Хаос във ФИА с нови уволнения, рейс директорът Маркеш ще работи и за F1, и за F2 в Катар
- Норис за коментара на Верстапен, че щял да спечели с Макларън: Трябва да започне кариера като комедиант
- ФИА се раздели с главния стюард на F1 Тим Майер
- Мик Шумахер ще напусне Мерцедес след края на сезона
- Перес не проявява интерес към Индикар, но може да кара в 24-те часа на Льо Ман или Дайтона
- Льоклер очаква труден уикенд за Ферари в Лосаил
- Макларън се нуждае от силен уикенд в Катар, за да гарантира първото място при конструкторите
- Пирели залага на най-твърдите гуми в спринтовия уикенд в Катар
- Според Верстапен F1 може да свърши по-добра работа с подреждането на стартовете в края на сезона