Гран при на Мексико се провежда за първи път през 1962 г. като извъншампионатно състезание за Формула 1. След това се състои като част от календара в периодите 1963-1970 г. и 1986-1992 г. Надпреварата се завръща в шампионата през 2015 г. на пистата Ерманос Родригес, намираща се в Мексико Сити.
Името на пистата, която е домакин на Гран при на Мексико, се превежда буквално „братя Родригес“. Трасето е кръстено на най-прочутите – преди Серхио Перес – представители на страната във Формула 1: Рикардо и Педро Родригес. Рикардо загива в тренировките за първото състезание през 1962 г. Педро губи живота си също зад волана – 9 години по-късно.
Настоящата конфигурация на пистата е 4,304 км
Трасето е разположено в спортен комплекс в югоизточната част на Мексико Сити. Градската управа я притежава, но в момента е отдадена на концесия. Там се провеждат още стартове от НАСКАР. Трасето се дава под наем и на желаещи за частни събития.
Една от особеностите на Аутодромо Ерманос Родригес е, че се намира на сериозна надморска височина – 2238 метра. Това означава, че въздухът там е по-разреден и има влияние върху работата на задвижващите системи. Най-известният й завой е Пералтада (№17). Оприличаван е на Параболика на пистата Монца в Италия, но за разлика от него има наклон. През 1992 г. – след последната Гран при на Мексико от втория цикъл на провеждането й – във вътрешната част на Пералтада е построен бейзболен стадион.
Конфигурацията, на която се провежда Гран при на Мексико понастоящем, е вариант на предишната писта, създаден по ръководството на Херман Тилке
Самото трасе се намира в парка на спортен комплекс на име „Магдалена Миксука“. Собственост е на градското правителство, но се отдава под концесия. Построена е през 1959 г.
Гран при конфигурацията е дело на Оскар Фернандес и всъщност представлява дипломната му работа. Тя е основата, върху която работят следващите поколения, за да се стигне до съвременния вариант на трасето, където в наши дни се провежда F1 старт, Формула Е, различни местни надпревари.
El sueño de todo piloto es correr autos tipo monoplaza y la F4 NACAM es la mejor opción para cumplir esos sueños!!!#copanotiauto #f4nacam pic.twitter.com/hIryJi5Xtu
— Autodromo Rodriguez (@autodromohr) February 17, 2024
Новини за състезанието:
- Монтоя: Ландо проявява твърде много уважение към Макс. Единственият начин да го спре е да го прегази
- Гасли спечели важна точка за Алпин в Мексико Сити
- Магнусен: Седмото място в Мексико е резултат, на който до последно не се надявахме
- Ръсел: 19 от 20 пилоти са съгласни какви трябва да са промените
- Проблеми със спирачките провалили състезанието на Алонсо в Мексико
- Сайнц се гордее как се справя през „странната“ за него 2024 г.
- Йос Верстапен: Някои стюарди на ФИА не харесват Макс, но проблемът е колата. Дори от Хаас бяха по-бързи
- Норис: Верстапен си получи заслуженото
- Ще изкара ли Перес сезона? Хорнер: Идва момент за трудни решения. Пилотите на Виза РБ ядосаха Марко
- Мерцедес: Последните състезателни уикенди са възможност да изпробваме различни неща за догодина
- Льоклер си навлече неприятности с ФИА заради ругатня на пресконференцията след Гран при на Мексико
- Перес обвини Лоусън в неуважение, Марко: Не караш така срещу сестринския отбор
- Хорнер предупреди, че F1 може да стигне до хаос и извади телеметрия да доказва поведението на Норис
- Сайнц: Това бе един от най-хубавите ми моменти със семейството и особено майка ми, която не бе идвала на състезание
- Ще промени ли Верстапен карането си? Макс: Следващия път може да пийна нещо, 20 секунди са достатъчно време
- Норис за Верстапен: Карането му не е особено чисто. Зак Браун: Стига толкова
- Сайнц триумфира в Мексико, Норис и Льоклер на подиума
- 2024 Гран при на Мексико – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Мерцедес има сериозни проблеми с ограниченията на бюджета заради катастрофите на Ръсел и Антонели
- Легендата Фернандо Алонсо – 23-годишна кариера, която продължава и днес
- След дискусия с F1 пилотите ФИА ще промени указанията за управление и какво може да прави защитаващият се състезател
- Хамилтън се съмнява дали новостите за Мерцедес F1 W15 помагат за подобряване на скоростта
- Норис: Никой не е правил нормални дълги серии и не е съвсем наясно с темпото в тях
- Верстапен: Първа редица е невероятен резултат при ужасяващия уикенд, който имахме до квалификацията
- Ферари може да се бори за титлата догодина, а аз няма съм там, натъжи се Сайнц
- Сайнц на полпозишън за Гран при на Мексико
- Пиастри пред Норис и Сайнц в последната тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес
- Антонели смени подхода: Не исках да поемам никакви рискове. Стараех се да градя увереност обиколка по обиколка
- Хорнер заяви, че Перес е пилот на Ред Бул за 2025 г., отбеляза колко спонсори има и защити инженера му
- Марко се разсърди, че думите му за Пиастри били извадени от контекста и сега незаслужено го критикували
- Зак Браун: F1 има нужда от по-малко правила, Култард: В Макларън са оплакващи се наивници
- Ферари: Скоростта бе налице от самото начало
- Ръсел: Колата започна да подскача и преди изобщо да имам шанс да я овладея, вече се въртях
- В Ред Бул проверяват проблема със задвижващата система на Верстапен, не очакват да се наложи смяна
- Сайнц пръв във втората сесия в Мексико, Ръсел пак катастрофира, Верстапен пропусна тренировката с повреда в двигателя
- Ръсел начело в прекъсваната първа тренировка в Мексико, рейс контролът разследва катастрофа на Албон и Беърман
- Вилньов нарече стюардите във Формула 1 „пълни аматьори, които не виждат какво става на пистата“
- Хамилтън ще продължи да кара с новия под за Мерцедес F1 W15: Пистата в Мексико е по-гладка, а и ни трябват данните
- Хакинен: Ферари може да се пребори за конструкторската титла, в Мексико за победата ще спорят Льоклер и Норис
- Пиастри не иска да ходи в Ред Бул: Седмицата в F1 не минава без някакъв коментар от Хелмут
- Пилотите за Норис-Верстапен и указанията за каране: От „Не е ясно как Макс се отървава“ до „Няма драма“
- Норис: Бях с повече от една дължина пред Макс и вече не бях атакуващия болид. Той изпреварваше
- Уилямс ще бъде с различна разцветка в Мексико и Бразилия
- Марко твърди, че мениджмънтът на Пиастри търси разговори с Ред Бул
- Само единият Мерцедес F1 W15 ще е с новия пакет в Мексико: Нямаме достатъчно резервни части, посочи Волф
- В края на сезона в Ред Бул пак ще решават дали да задържат Перес. Марко: F1 е меритокрация, въпреки че има договори
- Алонсо: Имам чувство за справедливост и честност, които трябва да изключиш ако си в F1, защото тук ги няма
- Антонели ще се включи в уикенда в Мексико
- Пирели ще тества новите гуми по време на уикенда в Мексико Сити
- Шварцман се връща зад волана на Заубер C44 този уикенд
- Марко: Макс събира всяка точка за шампионата като катерица ядки
- O’Уорд ще вземе участие в Гран при на Мексико
- Перес бил спасен заради намеса на Либърти, които се притеснявали за приходите в Мексико?