Гран при на Австралия е класическа надпревара в календара на Формула 1. Не се провежда по време на коронавирус пандемията. Състои се на пистата Албърт парк
През 2021 г. стартът е преместен от първоначалната си позиция в началото към края на листата. В крайна сметка обаче ограниченията заради COVID-19 не позволяват провеждането му. За сезон 2022 има надежда, че нещата ще са поне малко по-леки, докато дойде време за старта в началото на април. Тя се оправдава и F1 се връща на едно от любимите на пилоти и фенове трасета.
Междувременно пистата Албърт парк е сериозно реновирана преди надпреварата през сезон 2022
Трасето е разположено около езеро в парк, носещи същото име. Има капацитет за 80 000 зрители. Открито е в края на ноември 1953 г. Конфигурацията използва част от пътната инфраструктура, така че пистата е полу-улична. Изграждането ѝ заедно с провеждането на надпреварата и допълнителните събития през Гран при уикенда отнемат на организаторите общо три месеца.
Опити за използването на Албърт парк за автомобилни състезания са правени още преди Втората световна война. Надпревара обаче се състои едва през 1953 г.
Гран при на Австралия се състои на пистата в Аделаида от 1985 до 1995 г. От 1996-та е на Албърт парк в Мелбърн
Използването на част от общата инфраструктура придава уникален характер на Албърт парк. Конфигурацията е доста бърза. Трибуните са на внимателно избрани места, тъй като не отвсякъде пистата може да се наблюдава достатъчно добре. По-голямата част от предпазните бариери, пешеходните надлези, самите трибуни и останалата необходима инфраструктура се строят около два месеца преди състезанието. Разглобяването и прибирането им отнема близо 6 седмици след надпреварата. През целия този период е наложен ограничен достъп до региона около и на самата писта. В парка има голям морски център, игрище за голф, стадиона Лейксайд, ресторанти, навеси за гребни лодки. Заради това местните жители, използващи постоянните атракциони и самия парк са недоволни до ден-днешен от провеждането на Гран при на Австралия, което променя битието им за една четвърт от годината.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Лоусън има срок от „три до пет състезания“, в които да демонстрира по-добро представяне
- Мерцедес няма да започне да работи рано по проект ’26 заради аванса на Макларън, заяви Волф
- Рейсинг Булс ще окаже пълна подкрепа на Хаджар в следващите състезания
- F1 отборите подписаха новото споразумение „Конкорд“
- В Италия: Ферари е тотален скандал. Стратегията беше комична, но никой не се смя освен може би съперниците
- Макларън: Инструкцията Норис и Пиастри да си задържат позициите беше моментна заради условията на пистата
- Верстапен: Макларън-ите се разлетяха като заваля, настана известна паника, но щях да съм втори дори с по-ранен пит
- Макларън: Норис бе с лошо повреден под и не можеше да използва пълния потенциал на MCL39
- Катастрофиралите: От грешки през техническа повреда до провалил се риск
- Мерцедес подаде протест срещу наказанието на Антонели, стюардите го отмениха
- Ферари: Сбъркахме стратегията. Льоклер: Моята грешка бе по-сериозна. Хамилтън: Не ми казаха, че вали повече
- Норис: Няма да лъжа, беше леко стресиращо. Верстапен: Взехме 18 точки повече от миналата година
- Норис спечели хаотичната Гран при на Австралия
- 2025 Гран при на Австралия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Цолов отпадна от основната F3 надпревара в Мелбърн
- Волф: Резултатът на Ферари не отразява реалните им възможности. Макларън: Очаквахме повече от Скудерията
- Разговорът със Зак Браун приключи в момента, в който разбра колко трябва да плати, пошегува се Верстапен
- Лоусън за отпадането в Q1: Трудна писта, липса на каране и съм глупав. Цунода: Последният ми тур бе магия
- Ръсел: Макларън има такова предимство, че може да спре сега развитието и изцяло да работи за ’26
- „Второкласният“ Бортолето изпревари „първокласния“ Антонели и Лоусън с Ред Бул
- Льоклер: Болидът бе труден за каране. Хамилтън: Посоката на вятъра и температурата промениха баланса
- Норис: Перфектно начало, но все пак е само квалификация. Верстапен: Изненадан съм, че стигнах топ 3
- Норис на полпозишън, Макларън окупира първа редица в Австралия
- Пиастри пред Ръсел и Верстапен в последната свободна тренировка на Албърт парк
- Цолов спечели 8 позиции и завърши осми в F3 спринта в Австралия
- Марко: Няма да ползваме настройки за мокро – не е сигурно, че RB21 има скорост, за да рискуваме
- Ваулс: Би било страхотно да кажа, че Уилямс ще пробие в топ 4, но в момента не е истина
- Ръсел: Изглеждахме особено бързи с хард и медиум. Антонели: Придобивах увереност с всяка обиколка
- Льоклер: Рано е за изводи, но целта ни ще е пол. Хамилтън: Липсва ни малко скорост
- Норис се оплака от баланса и непостоянно поведение на Макларън MCL39 с малко гориво
- Цунода и Хаджар пред Верстапен и Лоусън в тренировките на Албърт парк
- Зак Браун от Макларън се свързал с мениджъра на Верстапен преди да подпише с Пиастри
- Льоклер пред Пиастри и Норис във втората сесия в Австралия
- Прекъсвания на F3 квалификацията попречиха на Цолов на Албърт парк
- Норис пред Сайнц и Льоклер в два пъти прекъсваната първа тренировка в Мелбърн
- Официално: Нова Броудкастинг Груп ще излъчва надпреварите на Цолов от F3, удължи договора за F1 за още 3 години
- Ред Бул ще използва в Австралия новия под, който изпробва и смени на теста в Бахрейн
- Коуел: „Ефектът Ейдриан“ вече се усеща в проекта на Астън Мартин за 2026 г.
- Хамилтън: Всичко във Ферари е ново за мен. Ще градя основата през първата половина на сезона
- 95% шанс за дъжд в състезанието на Албърт парк
- Норис: Взех си поука от битките с Макс, но тази година няма да се боря само с него. Не превъзхождаме съперниците
- Доменикали удължи договора си с Либърти Медия, ще ръководи F1 до 2029 г.
- Вилньов: Верстапен е чистокръвен състезател, но Хамилтън има по-голяма стойност
- Пирели залага на стандартния избор на гуми в Австралия
- Ферари: Албърт парк не е особено показателна за това как ще се развият нещата през останалата част от годината
- Верстапен срещу „проклятието на Нюи“ и бъдещето му в Ред Бул
- Според Марко Макларън е с 0,5 до 1 сек по-бърз от Ред Бул в една обиколка
- Пиастри подписа с Макларън дългогодишно продължение на договора си
- Верстапен: Хубаво е да започнем отново в Мелбърн
- Бивш нидерландски F1 пилот предвижда 17-18 подиума за Хамилтън през сезон 2025
- Брандъл: Макс започва като фаворит. Р. Шумахер: Няма шанс. Верстапен: Не можем да се борим за победа в Мелбърн
- Щайнер: Верстапен може да стане трудно управляем ако не разполага с добър болид
- Ралф Шумахер: Ако някой от Ферари вземе титлата, имам усещането, че ще е Льоклер
- Монтоя: Ако Ред Бул-ът не върви, слуховете за Макс ще избухнат. Ваше: Макларън и Ферари са по-бързи
- Макларън: В миналото говорехме за топ 3. Тази година може да имаме топ 5 или дори топ 6
- Във Ферари изгубили баланса на SF-25 по време на теста. Льоклер: Условията бяха крайно непостоянни
- Ред Бул с новости за RB21 в края на теста, поведението на болида не отговаряло на моменти на очакванията
- Волф малко разтревожен за темпото на F1 W16, но Мерцедес отчете солидни три дни в Бахрейн
- Според Ред Бул Макларън и Ферари все още използват мини DRS: „Видимо е“, заяви Ваше
- Гран при на Австралия с нов титулярен спонсор