Хонда се завърна във Формула 1 през 2015 г. и изживя доста трудни моменти през последните сезони. Японският производител се оттегли от спорта в края на 2008 г. заради световната икономическа криза. Рос Браун и Ник Фрай взеха тима на символична цена и през 2009-та спечелиха с разработения болид титлите и при пилотите, и при конструкторите. След това отборът бе купен от Мерцедес.
От Хонда обявиха, че отново ще стане част от Гран при през май 2013 г. Японският концерн реално се завърна във Формула 1 за сезон 2015 г. Очакванията бяха много високи, тъй като производителят отново работеше в сътрудничество с Макларън – отбора, с който са постигнати някои от легендарните успехи в историята на F1. Реалността обаче бе много по-различна – тимът от Уокинг бе девети при конструкторите в края на сезона с едва 27 точки. През 2016-та имаше известен напредък – шеста позиция и 76 точки. След още едно 9-то място (30 точки) през следващия сезон обаче Хонда и Макларън се разделиха. Японският производител започна да дава задвижващи системи на Торо Росо, а от 2019-та – и на Ред Бул. През последните две години напредъкът е сериозен, като Макс Верстапен дори спечели три победи. Ред Бул бе трети в първенството (417 точки), а Торо Росо – шести (85 точки).
В настоящия момент, когато няма състезания заради пандемията от COVID-19, от Хонда решиха да се върнат към някои от специалните за екипа им моменти през последните години. Материалът ще бъде обновяван ежедневно.
1. Първото излизане на писта с Торо Росо
Heading to the circuit alongside Toro Rosso, it would be the first time our two teams would come together trackside with the STR13 and RA618H power unit ? There were a lot of faces and names to remember – but excitement in the air!
SAY CHEESE! ?#HondaRewind#PoweredByHonda pic.twitter.com/FNavG94brN
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 23, 2020
Filming day done, we were packed up and ready to head off to Barcelona for 2 weeks of testing ? Then, on to the #AustralianGP to get our 2018 season started… ???#HondaRewind#PoweredByHondahttps://t.co/CzxB65uTg5
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 23, 2020
2. Представянето на Торо Росо STR13 в началото на 2018 г.
This was the first photo we received from our photographers trackside and you guys loved it! That blue against the newly laid asphalt ? It was time to get to work ??#HondaRewind#PoweredByHonda pic.twitter.com/leKYVrUZEI
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 24, 2020
We’re pretty sure there’s a @MercedesAMGF1 snowman with a solid Twitter following out there somewhere, but don’t quote us on it…
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 24, 2020
3. Гран при на Австралия през 2018 г.
At the season opener we also had some of our Honda management come to meet the new team, with Franz giving them a warm welcome to the paddock ?
It wasn’t an easy start in Australia finishing RET and P15, but we were working hard! ?#HondaRewind#PoweredByHonda pic.twitter.com/IBDM4U55L0
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 25, 2020
4. Гран при на Бахрейн през 2018 г.
The opening few corners of the race were action packed! Pierre battled it out with K-mag and Ricciardo before finding his race pace ? 57 laps later he crossed the line, delivering an ?“UNBELIEVABLE” result for the team
Hugs all around! ?#HondaRewind#PoweredByHonda pic.twitter.com/zagOBZLtNC
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 26, 2020
5. Гран при на Китай през 2018 г.
Come race day, a lap 30 miscommunication between the drivers’ during a switch of positions left Brendon facing the wrong way and Pierre with heavy wing damage, which meant a long race ahead for the team! But, it was more valuable data gathered ??#HondaRewind #PoweredByHonda pic.twitter.com/Ly7kXriaZ4
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 27, 2020